تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

فرماندار قشم گفت: با توجه به شرایط نامناسب شیوع کرونا در قشم، مردم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و نهادهای دولتی از ارائه خدمت به کسانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خودداری کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا نصری شنبه ۱۷ خرداد در نشست ستاد مدیریت کرونای شهرستان قشم افزود: باید روشی ارائه شود که خدمات خصوصی ازجمله سوپرمارکت‌ها، اغذیه، آرایشگاه‌ها و مانند آن نیز به افراد بدون ماسک خدمت ارائه نکنند.

وی ادامه داد: هرگونه تجمعی با هر عنوانی ازجمله عروسی، عزا، اجتماعات مذهبی مختلف، امتحانات و غیر آن ممنوع است و متخلفان پیگرد قانونی می‌شوند.

فرماندار قشم، استان هرمزگان با تشکر از امامان جمعه شیعه و اهل سنت قشم در همراهی با تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در این شهرستان تصریح کرد: دستگاه قضایی با افرادی که به بهانه‌های مختلف و با ایجاد اجتماعات سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند با شدت برخورد کند.

وی افزود: بنا بر آمار ارائه‌شده، بخش بزرگی از مبتلایان به کرونا در شهرستان قشم، اتباع بیگانه غیرمجاز بوده‌اند و ازاین‌رو جمع‌آوری و طرد این افراد در دستور کار نیروی انتظامی، دریابانی و دیگر مسئولان مرتبط قرار گیرد.

فرماندار قشم با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ نفر از افراد مبتلا به کرونا در جزیره قشم را اتباع بیگانه تشکیل داده‌اند، ادامه داد: سپاه یک سالن ورزشی را برای استقرار موقت افراد دستگیرشده اختصاص دهد تا هرروز پس از جمع‌آوری آن‌ها، با هماهنگی شیلات و دریابانی، افراد دستگیرشده از جزیره طرد شوند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون هفت پایگاه از نیروهای بسیج در امر تولید ماسک فعال هستند و شوراهای شهر و شهردارهای شهرستان برای تهیه مواد اولیه به این گروه‌ها کمک کنند.

نصری افزود: همچنین در کنترل ورود و خروج شهرها و روستاها نیز می‌توان از نیروهای بسیج استفاده کرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.