استاندار خراسان جنوبی گفت: همه تلاش ما بر این است که از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را برای توسعه استان ببریم، حوزه کشاورزی از پیشران‌های توسعه اقتصادی استان و از اولویت‌های ما در برنامه‌ریزی‌هاست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمدصادق معتمدیان هجدهم خرداد در جلسه بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان، وجود محصولات کشاورزی استراتژیک است که سرمایه‌گذاری در آنها می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات استان، جهت‌دهی برنامه‌ها در زمینه کشاورزی است و بر اساس نقشه راه تعیین شده در این سند، تکلیف و مأموریت همه دستگاه‌ها در راستای مدیریت منابع موجود و جبران کمبود آب استان در افق ۱۴۲۰ مشخص شد.

معتمدیان گفت: یکی از طرح‌هایی که در همین زمینه در استان وارد فاز اجرا شده، ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای است.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته و با انجام مقدمات کار از جمله تخصیص زمین و تأمین زیرساخت‌ها، فراخوان جذب سرمایه‌گذاران متقاضی برای این ابرپروژه منتشر شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از انتشار این فراخوان، ترغیب مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران به مشارکت در این پروژه است.

معتمدیان، ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در هر کدام از این حوزه‌ها، می‌تواند برای شخص سرمایه‌گذار و استان پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد.

علیرضا بزرگی، مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این جلسه از آمادگی ستاد برای سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های قابل‌توجه خراسان جنوبی سخن گفت.

بازدید از مناطق مختلف استان و رصد میدانی ظرفیت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های مدیران استان برای نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بود.