رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: ۳۵ درصد تنش‌های کارگری در این شهرستان منجر به صلح و سازش ‌شده و خلخال رتبه نخست استان اردبیل را در بحث کاهش تنش‌های کارگری دارد.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا خلیلی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال در استان اردبیل، دوشنبه ۱۹ خرداد در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: از مجموع ۳۸۰ پرونده اختلاف رسیدگی شده در هیات تشخیص اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال، ۱۱۷ مورد منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان شد.  

وی اظهار کرد: برای باقیمانده پرونده‌ها نیز رأی صادر شده که نتیجه آن رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه، دریافت حق بیمه بیکاری، سنوات خدمت، پاداش پایان کار، حق اولاد، حق مسکن و مطالبات کارگران از کارفرمایان است.  

خلیلی افزود: با هدف بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری خلخال جلسات کمیسیون کارگری این شهرستان سه بار و با دعوت از صاحبان سرمایه و کارفرمایان واحدهای بزرگ کارگری منطقه تشکیل شد که نتیجه آنها ۱۸ مصوبه در سال ۹۸ بود که ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده و تحقق یافته است.  

وی اظهارکرد: امسال نیز از مجموع ۶۴ پرونده اختلافات کارگری و کارفرمایی طرح شده در هیات تشخیص این شهرستان ۱۶ مورد منجر به صلح و سازش بین طرفین دعوا شده که این میزان ۳۵ درصد از مجموع پرونده‌های هیات را تشکیل می‌دهد.  

خلیلی به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و افزود: مهلت ۱۵ روزه رسیدگی به پرونده‌های اختلاف در گذشته به هفت روز در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیده است.  

به گفته وی با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر جز شهرداری هشجین خلخال که با مشکل پرداخت بموقع حقوق، مزایا و حق بیمه کارگران خود مواجه است، سایر شهرداری‌های این شهرستان هیچ‌گونه معوقه حقوق، سنوات خدمت، پاداش عیدی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگری نداشته و حقوق و مزایای کارگران زیر پوشش خود را بموقع پرداخت کرده‌اند.  

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: با تزریق سرمایه در گردش از محل اعتبارات تسهیلاتی بنیاد برکت استان اردبیل مشکل سرمایه در گردش و نیز خرید هیزم و چسب این واحد صنعتی بزرگ شهرستان بزودی برطرف خواهد شد.  

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت خدماتی طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سه ماه حق و حقوق آبداران این شهرستان را پرداخت نکرده، شرکت آب و فاضلاب روستایی باید نسبت به پرداخت بدهی معوقه به شرکت خدماتی اقدام کند تا این شرکت نیز حقوق معوقه آبداران را پرداخت کند.