معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در این استان بر اساس قانون موظف هستند برای جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر اقدام کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، نور محمد فردی در نشست ستاد ساماندهی متکدیان البرز افزود: مسئولیت و مدیریت مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی (اردوگاه) بر اساس قانون با فرمانداری شهرستان کرج است بنابراین باید هر چه زودتر مسئول اردوگاه تعیین و مشغول کار شود.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری در مورد شناسایی و جمع‌آوری و تحویل افراد به مجتمع باید بر اساس قانون اقدام و امکانات و تجهیزات اولیه موردنیاز را تأمین کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز باید بر اساس قانون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با بهره‌گیری از امکانات موجود و با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط درزمینهٔ جمع‌آوری معتادان متجاهر برنامه‌ریزی لازم را به عمل |آورد.

فردی تأکید کرد: درهرصورت چنانچه مدیری به هر دلیل قادر به انجام‌وظیفه قانونی خود ناست بهتر است کنار برود چراکه در غیر این صورت این امر قابل‌تحمل نیست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز  در ادامه گفت: دلیلی ندارد که بعضی‌ها در وظایف محموله و خدمت‌رسانی به مردم قصور یا تقصیر داشته باشند و در مسئولیت فقط عنوان آن را یدک بکشند.

طبق بررسی‌ها، همه‌ساله با اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در تهران این افراد به استان البرز سرازیر می‌شوند.