دهستان‌های منگشت، میداود و رودزرد از توابع شهرستان باغملک با وجود واقع بودن در میان چند رودخانه پس از گذشت ۳ ماه بدون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند.

 به گزارش خبرگزاری همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، دهستان‌های منگشت، میداود و رودزرد از توابع شهرستان باغملک، استان خوزستان پس از گذشت ۳ ماه بدون  آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستند.

جمعیت این دهستان‌ها بالغ‌ بر ۲۵ هزار نفر است و مردم روستاها اغلب آب مورد نیاز خود را توسط ۵ رودخانه‌های فصلی و چشمه‌ها تأمین یا از تانکرهای آب‌رسان خریداری می‌کنند.

آب موجود در لوله‌ها که روزانه ۲ تا ۳ ساعت آب در آن وجود دارد از رودخانه گرفته شده و تاکنون چندین بار کارشناسان مرکز بهداشت نسبت به غیربهداشتی بودن آب رودخانه تذکر داده‌اند.

در محل ایستگاه پمپاژ آب از رودخانه نیز ۲ پمپ وجود دارد که فقط یکی از آنها کار کرده و دیگری ۸ سال خراب و از مدار خارج شد است. این در حالی است که انشعاب‌ها و اشتراک‌ها از ۸ سال پیش تا به امروز در حال افزایش است و قدرت پمپاژ آب تغییری نکرده است.

دستگاه کلرزنی مستقر در ایستگاه پمپاژ آب نیز چند روزی است خراب شده و آب به صورت مستقیم از رودخانه به خانه‌ها فرستاده می‌شود و این در حالی است که مردم و گردشگران بسیاری در کنار و بالادست رودخانه ‌که تعطیلات را به این مکان آمده‌اند دست و صورت خود را در رودخانه می‌شویند و شنا و آب بازی هم که برقرار است.