تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

رئیس سازمان جهادکشاورزی قم گفت: استفاده از ارقام جدید که با شرایط محیطی قم سازگاری بیشتری داشته باشد از مهم‌ترین بخش‌های مورد توجه در اجرای راهبرد تغییر الگوی کشت استان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس پورمیدانی سه‌شنبه ۲۰ خرداد بیان کرد: انتخاب ارقام مناسب برای کشت، نقش برجسته‌ای در بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد و به همین دلیل کارشناسان سازمان جهادکشاورزی قم به‌طور دائم در تلاش هستند تا مناسب‌ترین ارقام را پس از آزمایش و سنجش کیفیت به کشاورزان استان معرفی کنند.

وی افزود: به همین منظور ارقام جدید به‌صورت محدود در سطح مزارع و باغ‌های استان مورد استفاده قرار گرفته و وضعیت بازدهی آن به‌صورت تخصصی ارزیابی می‌شود تا در صورت مناسب بودن با شرایط آب و هوایی قم به دست بهره‌برداران برسد.

این مسئول ادامه داد: مقاومت در برابر سردی و گرمی هوا، نیاز کمتر به آبیاری و برداشت محصول بیشتر ازجمله مزایای استفاده از ارقام جدید تایید شده است که توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم در گونه‌های مختلف به کشاورزان معرفی می‌شود.

پورمیدانی گفت: افزایش بهره‌وری  اولویت‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم طی سال‌های اخیر است و یکی از راهکارهای تحقق این هدف استفاده از ارقام مناسبی است که می‌تواند علاوه بر کاهش میزان مصرف نهاده‌های کشاورزی،  محصول بیشتری را نیز به ارمغان آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: استفاده از ارقام مناسب با شرایط آب و هوایی قم همچنین کاهش هزینه‌های کشاورزان و افزایش درآمد آنان را به دنبال دارد و به همین علت از منظر اقتصادی مقرون ‌به ‌صرفه است.