جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: اعضای باندکلاهبرداری تلفنی که در پوشش رادیو جوان دست به کلاهبرداری می‌زدند از سوی پلیس فتا این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ ایرج خانی‌پور، سه‌شنبه بیستم خرداد افزود: در پی چند فقره شکایت به پلیس فتا استان زنجان مبنی بر اینکه فردی ناشناس طی تماس تلفنی خود را مجری رادیو جوان معرفی کرده و به بهانه واریز کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات از حساب بانکی آنها به‌صورت غیرمجاز برداشت کرده است که موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از اخذ اظهارات شاکیان پرونده، مشخص شد متهم یا متهمان با ترفندهای خاص و پس از اغفال افراد، آنان را به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز محل سکونت کشانده و پس از دریافت اطلاعات کارت‌بانکی، بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

خانی پور افزود: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی متهمان در یکی از استان‌های همجوار شناسایی که با اخذ نیابت قضایی سه متهم در این راستا دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: از این متهمان دستگیر شده تعداد زیادی کارت‌بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند به دست آمد، متهمان پس از مواجهه با ادله‌های فنی پلیسی لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند با این ترفند از افراد مختلف در سراسر کشور کلاهبرداری کرده و با گردش‌های متوالی مبالغ تحصیلی در حساب‌های بانکی، آن‌ها را به وجوه نقد تبدیل می‌کردند.

خانی پور به عموم مردم بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، تاکید کرد و از آنان خواست به تماس‌های تلفنی افراد در خصوص مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز توجه نکنند و موضوع را سریع به پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی به عمل آید.