سخنگوی قوه قضائیه درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و قتل رومینا اشرفی توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و هفتمین نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بخش قضایی پرونده به عهده قوه قضاییه و مشخصات سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: به محض وقوع حادثه، دستوراتی صادر شد و در سازمان قضایی نیروهای مسلح شعبه ویژه‌ای تعیین شد. از ناحیه سازمان نیروهای مسلح اعلام شد که خانواده جانباختگان می‌توانند به سازمان قضایی مراجعه کرده و شکایت کنند که هفتاد خانواده تا امروز شکایت خود را اعلام کرده‌اند.

اسماعیلی اظهار کرد: این در حالی است که برخی از خانواده‌ها با دادستان نیروهای مسلح دیداری داشته و در این پرونده تا کنون شش نفر از عوامل ذی ربط بازداشت شده‌اند که سه نفر با قرار تامین آزاد شده و سه نفر دیگر در بازداشت هستند.

وی در خصوص پرونده قتل رومینا اشرفی هم گفت: در این پرونده با قاطعیت به موضوع رسیدگی خواهیم کرد و این را می‌گوییم که برای ما نوع جنایت فرقی ندارد و هر کسی مرتکب جنایت و قتل شود ما به پرونده به طور قاطع رسیدگی خواهیم کرد.

اسماعیلی افزود: در لایحه حفظ کرامت بانوان آورده شده است که اگر قتل به گونه‌ای شود که متهم قصاص نشود حتما مجازات باید تشدید شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته برخی از افرادی هم که یک روزی درباره عدم قصاص حرف می‌زدند و مطلب می‌نوشتند امروز داعیه‌دار قصاص پدر رومینا شده‌اند.