معاون فنی و عمرانی شهردار همدان درباره پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال انجام همدان بیان کرد: کل اعتبارات عمرانی شهرداری همدان در سال جاری بیش از ۵۲۰ میلیارد تومان است، اعتبارات مصوب شهرداری همدان در بحث مناطق و ستاد بیش از ۴۴۲ میلیارد تومان مصوبه بودجه سال ۹۹ است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عزیزالله یوسفی با اشاره به جزئیات بودجه عمرانی شهرداری در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: ۶۷ میلیارد تومان برای آسفالت و ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در پیاده‌روسازی در نظر گرفته‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان بیان کرد: با اشاره به این‌که بیش از ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در بحث زیرسازی و جدول‌گذاری در سطح مناطق و ستاد در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در بودجه ۹۹ به دیوارکشی و پوشش رودخانه‌ها اختصاص داده‌شده است.

یوسفی ادامه داد: دو میلیارد تومان برای پروژه‌های تعمیر و نگهداری سازه‌ها، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به احداث و تعمیر سرویس‌های بهداشتی، ۱۵ میلیارد تومان به احداث پارک‌ها و فضای سبز شهری و پنج میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

تقویت فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده

وی گفت: در بودجه امسال سه میلیارد تومان اعتبار برای خط‌کشی‌ها، ایمنی معابر و پل‌های عابر پیاده در نظر گرفته‌شده است، از مجموع ۲۲ پل عابر پیاده آسانسور و پله‌برقی دار در سطح شهر همدان بیش از چند دستگاه کار نمی‌کند و مورد سرقت و آسیب قرارگرفته است.

یوسفی با تأکید بر تقویت فرهنگ عمومی استفاده و نگهداری از پل‌های عابر پیاده، افزود: امسال پیمانکاری به‌صورت تخصصی برای پل‌های عابر پیاده گرفته‌شده است به‌طوری‌که یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های سازمان ترافیک شهرداری همدان رسیدگی به پل‌های عابر پیاده خواهد بود.

افتتاح پل سردار شهید همدانی ۶ ماه دیگر

وی درباره پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری همدان نیز خاطرنشان کرد: پل سردار شهید همدانی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم بتوانیم فاز اول و پل اصلی را ظرف شش ماه آینده یا پایان سال به اتمام برسانیم البته منوط بر اینکه اعتبارات تخصیص پیدا کند و شاهد افزایش نامتعارف قیمت مصالح نباشیم.

پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیره مسطح غدیر

معاون عمرانی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۴۷ میلیارد تومان اعتبار در پروژه پل سردار همدانی هزینه شده است، از پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیره مسطح غدیر خبر داد و قرارداد تکمیل پل غدیر به‌صورت ۱۵ ماهه بوده و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از ۱۸ پایه اصلی و چهار رمپ دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تمام دسترسی‌ها به دانشگاه پیام نور، هتل امیران و شهرک فرهنگیان به‌صورت جایگزین در نظر گرفته‌شده است.

معاون عمرانی شهرداری همدان اضافه کرد: کل قرارداد پروژه پل غدیر ۳۵ میلیارد تومان بوده است اما با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح حداقل ۵۰ درصد به این مبلغ باید اضافه شود.

پیشرفت ۸۳ درصدی پارکینگ آقاجانی بیگ

وی با اشاره به پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ، یادآور شد: این پروژه تاکنون ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده که شامل سه بخش اصلی است و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند ماه آینده کل عملیات سازه‌ای آن به اتمام برسد و مباحث نازک‌کاری داخلی و نمای آن آغاز شود.

این مقام مسئول درباره طولانی شدن روند پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ، افزود: این پروژه باید تاکنون به بهره‌برداری می‌رسید اما به علت عدم تخصیص اعتبار و افزایش قیمت مصالح هنوز نیمه‌کاره است اما پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این پروژه که قسمتی از تجاری‌ها است، توسط شهرداری به انجام برسد.

پروژه بلوار ارم تمام‌شده است

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان با تأکید بر اینکه پروژه پیاده‌روسازی بلوار ارم تمام‌شده است، گفت: نیمه جنوبی این پروژه به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است و نیمه شمالی بلوار ارم ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال جاری به اتمام خواهد رسید و عملاً این پروژه تمام‌شده است‌.

وی اظهار کرد: هم‌زمان کار پیاده‌روسازی خیابان اسلامیان و بوعلی در حال انجام است، هماهنگ کردن دستگاه‌های خدمات رسان برای اجرای تأسیسات زیربنایی مشکل است ضمن اینکه در این بخش سیل برگردان غربی را با همکاری آبفا انجام داده شد.

یوسفی با اشاره به اینکه آسفالت و پاسگان‌های حفاظتی نیمه شمالی بلوار ارم امسال انجام می‌شود، تصریح کرد: پارکینگ بلوار ارم احداث‌شده و کارهای جانبی ازجمله سالن روباز سینما، پل معلق و سایر مباحث به‌مرور در فازهای بعدی به‌محض اینکه طرح نهایی شده و اعتبارات اختصاص یابد، انجام می‌گیرد.

احداث دو پارکینگ عمومی در سال جاری

وی از اجرای دو پروژه بارز شهرداری در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: احداث دو پارکینگ عمومی دو پروژه بارز شهرداری در سال ۹۹ خواهد بود که با احداث این دو پارکینگ ۱۰۰۰ ظرفیت به پارکینگ‌های شهر اضافه می‌شود.

یوسفی ادامه داد: رویکرد مدیریت شهری در سال جاری احداث پارکینگ و هوشمند سازی و ایمن‌سازی شهر با نصب دوربین‌های نظارتی و دوربین‌های تصویری و ثبت سرعت است، در حال حاضر ۴۴ دوربین در سطح شهر نصب‌شده و کمک شایانی به کاهش تصادفات کرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در شهر همدان پنج پارکینگ عمومی احداث‌شده که احداث پارکینگ در فضاهای عمومی در رینگ اول در دستور کار شهرداری در سال جاری است.

اتمام سایت موزه میدان مرکزی همدان در سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان از برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه سایت موزه میدان امام خمینی (ره) شهر همدان خبر داد و گفت: مراحل ابلاغ ماده ۴۸ به پیمانکار انجام‌شده و هفته آینده مناقصه انجام می‌شود و طبق برنامه زمان‌بندی مدیریت شهری پروژه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری در احداث پارک و فضای سبز نیز خاطرنشان کرد: طراحی پارک ولایت حیدره در حال انجام است و پارک ۶۵ هکتاری سد اکباتان نیز در مرحله تحویل زمین بوده و در دستور کار شهرداری قرار دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان از آسفالت ۲۳ هزار تنی معابر شهری طی سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در سه‌ماهه امسال ۲۳ هزار تن آسفالت بااعتبار ۱۱ میلیارد تومانی توسط مناطق چهارگانه اجراشده است.