مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پنج مورد آتش‌سوزی گسترده در استان داشتیم، ۲ نفر که در آتش‌سوزی‌های گیلانغرب و روانسر نقش داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماشاالله کولانی چهارشنبه بیست و یکم خرداد افزود: این افراد در اختیار دستگاه قضایی قرار دارند، براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با دستگاه قضایی افرادی که در ایجاد آتش‌سوزی نقش داشته باشند، به‌شدت برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام‌شده تاکنون ۳۶ هکتار از مراتع تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه طعمه حریق شده است.

کولانی افزود: از پنج مورد آتش‌سوزی رخ‌داده در استان کرمانشاه یک مورد به دلیل سرایت آتش‌سوزی مزارع کشاورزی و ۲ مورد هم به دلیل بی‌احتیاطی گردشگران بوده است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه اضافه کرد: همچنین ۲ مورد آتش‌سوزی از مراتع عراق به کشورمان سرایت کرد که به‌سرعت توسط نیروهای محیط‌بانی و نیروهای مردمی مهار شد.

علاوه بر این موارد در هفته‌های گذشته یک مورد آتش‌سوزی گسترده در منطقه حفاظت‌شده «بوزین و مرخیل» پاوه نیز رخ داد که ۳۸۰ هکتار از اراضی این منطقه را طعمه حریق کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک‌میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت‌شده شامل منطقه حفاظت‌شده بیستون با ۵۴ هزار هکتار، بوزین و مره‌خیل در پاوه با ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم با حدود ۴۳ هزار هکتار وجود دارد.