معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امیددر این استان پرداخت شده که پنج هزار و ۲۷۶ واحدی تولیدی توانسته‌اند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید فرخی چهارشنبه ۲۱ خرداد افزود: تزریق این میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی ضمن حفظ اشتغال موجود، شمار قابل توجهی فرصت شغلی جدید نیز به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: میزان منابع بانک­‌های استان مرکزی از رقم ۱۶۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ با رشدی بیش از ۶۵ درصد به رقم ۲۷۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ رسید که با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم موفقیت چشمگیری در سیستم بانکی استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: همچنین مانده تسهیلات پرداختی بانک‌ها از رقم ۱۱۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ با رشدی بیش از ۶۸ درصد به رقم ۱۹۱ هزار و ۱۵۰ هزار ریال در پایان سال ۱۳۹۸ رسید که حاکی از افزایش قابل ملاحظه توان تسهیلات‌دهی سیستم بانکی در استان دارد.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر این نسبت مصارف به منابع در بانک­‌های استان به‌طور متوسط از ۶۷ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۷۰درصد در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۸ به منظور حمایت از ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی با اولویت زنان سرپرست خانوار به هفت هزار و ۷۶۳ نفر بیش از یک‌هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت شد.

فرخی گفت: در راستای طرح ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تاکنون سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال در قالب ۲ هزار و ۳۲۳ طرح در بانک­‌های استان مصوب شد که از این میزان ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی طرح­‌های بهره­‌برداری شده روستایی و عشایری در دوره دوم فعالیت دولت تدبیر و امید در  استان مرکزی را ۲ هزار و ۲۴۶ مورد عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از چهار هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد شده است.