گروه ورزشی: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، گرامیداشت شصتمین سالروز مقاومت مردم مظلوم فلسطین و حمایت از حزب‌الله لبنان با حضور پرشمار شهروندان تهرانی از محلات و مناطق پایتخت جمعه صبح برگزار شد.

شهروندان تهرانی در این همایش که از ساعت ۹:۳۰ از میدان سپاه آغاز شد، پس از طی مسیر خیابان‌های منتهی به میدان فلسطین، با تجمع در این میدان با مردم مظلوم فلسطین همدردی کرده و برای نجات هرچه زودتر قبله اول مسلمین دعا کردند.

در این همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی ابواسامه نماینده جنبش اسلامی حماس و دولت فلسطین، طی سخنانی ضمن اشاره به مقاومت مردم فلسطین مقابل رژیم غاصب صهیونیستی گفت: «چرا باید این روز را ارزشمند و گرامی بداریم. در این روز بود که فاجعه‌ای بزرگ در جهان رخ داد. شهروندان تهرانی! شما می‌دانید که فلسطین ۱۰ میلیون جمعیت دارد که حدود ۵ میلیون آن در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند و بقیه در خارج از وطن اصلی خود آواره و سرگردان هستند.»

وی افزود: «در دهه ۲۰ میلادی یافا و حیفا از زیباترین‌ شهرهای جهان بودند به‌طوری‌که به آنها عروس ساحل دریای خاورمیانه اطلاق می‌شد ولی صهیونیست‌ها به سرزمین ما حمله کردند، آن را اشغال کردند و جوانان ما را کشتند.اما مردم مقاوم فلسطین تا امروز به مقاومت خود ادامه دادند تا انشاءالله قدس شریف آزاد شود. این روز به امید خدا نزدیک است.»

نماینده جنبش اسلامی حماس در این مراسم خطاب به شهروندان تهرانی که در همایش پیاده‌روی در میدان فلسطین اجتماع کرده بودند، گفت: «شما مردم خوب تهران در چند قدمی سفارت فلسطین در ایران حضور دارید، جایی که در زمان طاغوت سفارت اسرائیل بود. از حمایت‌های شما سپاسگزار هستیم.»

وی افزود: «بوش و سران کشورهای غربی در روز نکبت اسرائیل به این کشور سفر می‌کنند  تا حمایت‌های خود را از این رژیم نامشروع اعلام کنند اما جهان اسلام بیدار است و در صحنه مبارزه با رژیم ددمنش و اشغالگر صهیونیستی حضور دارد.»

در ادامه این مراسم، زعتر نماینده حزب‌الله لبنان نیز در سخنان کوتاهی با تشکر از ورزشکاران تهرانی که در این مراسم حضور یافتند، گفت: «حزب‌الله لبنان دست آمریکا و اسرائیل و حامیانش را از لبنان قطع کرده است. به امید خدا و با حمایت ملت‌های آزاده، سر آمریکا، اسرائیل را نیز قطع می‌کنیم و این رژیم نامشروع از صحنه روزگار محو خواهد شد.» 

در این مراسم که مدیران شهر از جمله نوریان معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران حضور داشتند، مصطفی آجورلو مسئول تربیت بدنی شهرداری تهران در سخنانی با خیرمقدم به میهمانان این مراسم از حضور پرشور مردم مناطق ۲۲گانه پایتخت تشکر کرد و گفت: «ما در اینجا جمع شده‌ایم که هم ورزش کرده باشیم و هم از ملتی حمایت کنیم که در ۶۰ سال گذشته تحت فشار ظالم‌ترین و غاصب‌ترین حکومت تاریخ قرار داشته‌اند.»

در ادامه این مراسم گروه سرود مقاومت حزب‌الله لبنان چندین سرود حماسی را اجرا کرد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی خانوادگی قرار گرفت.

در پایان این همایش نیز به قید قرعه ۶۶ نفر به همراه خانواده‌های خود برای سفر به مشهد مقدس انتخاب شدند.