استاندار کرمان گفت: امکان سرمایه‌گذاری در کرمان فراهم شده بنابراین با همکاری محیط زیست به توسعه و سرمایه‌گذاری سرعت می‌دهیم و باید در زمان قابل قبولی مباحث اشتغال و تولید را به وضعیت مطلوب برسانیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد فدایی بیان کرد: امکان سرمایه‌گذاری در کرمان فراهم شده بنابراین با همکاری محیط زیست به توسعه و سرمایه‌گذاری سرعت می‌دهیم و باید در زمان قابل قبولی مباحث اشتغال و تولید را به وضعیت مطلوب برسانیم.

وی افزود: باید با مشارکت یکدیگر در سال جهش تولید به توسعه پایدار سرعت بدهیم زیرا وضعیت اشتغال، تولید، توسعه و درآمد پایدار استان کرمان مطلوب و رضایت‌بخش نیست.

وی گفت: زمینه توسعه فراهم شده و شرکت‌های صنعتی بزرگی از جمله گل گهر و مس آماده سرمایه‌گذاری در واحدهای مختلف استان هستند و تصمیمات خوبی تاکنون در این حوزه گرفته شده است.

استاندار کرمان ادامه داد: برنامه‌ریزی برای بازیافت پسماندهای ویژه و صنعتی فعالیتی ارزشمند است.  یک واحد بازیافت در جیرفت ۸ سال به دنبال دریافت مجوزها بود که این اقدام با همکاری محیط زیست به سرعت قابل انجام است و استانداری کرمان در این خصوص حمایت و همکاری می‌کند.

وی تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست ابزاری مناسب برای کمک به رفع مشکلات استان کرمان است.

فدائی افزود: استان کرمان اهمیت بسیاری برای محیط زیست قائل است و باور داریم توسعه باید پایدار باشد و با رعایت نکات زیست‌محیطی صورت بگیرد و نباید متوقف شود. این امر به علم و تکنولوژی و کارشناسی بیشتری نیاز دارد که راه‌حل‌هایی ارائه و اجرا کنیم که محیط زیست و توسعه را باهم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سعی کردیم که محیط زیست را درک کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که نکات مورد نظر محیط زیست رعایت شود که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با نظرات کارشناسی با توجه به توسعه، به استان کمک کردند و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

مزایای احداث شهرک صنعتی پسماند در کرمان

رئیس هیات مدیره صندوق محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در واقع دستگاهی حاکمیتی با وظایف مشخص قانونی است که در ۱۰ سال گذشته روند اتفاقات موجب شده که نتواند مسائل زیست‌محیطی را رفع کند و در این خصوص تولیدکنندگان و شهرداران گله‌مند هستند بنابراین دولت با الهام از کشورهای دنیا، صندوق محیط زیست را راه‌اندازی کرده که با اهداف اجرایی و اقتصادی در کنار سازمان محیط زیست و حکومت‌ها باشد.

مسعود شهسواری افزود: قانون برای صندوق محیط زیست به عنوان یک موسسه غیر دولتی، اساسنامه و مجمعی پیش‌بینی کرده که ۷ وزیر در این مجمع عضویت دارند و ۵  نفر عضو هیات مدیره دارد و بر اساس اساسنامه این صندوق تسهیلگر اجازه دریافت کمک و هدیه و هزینه در بخش محیط زیست را دارد.

وی اظهار کرد: درآمدهای حاصل از انجام این حمایت‌ها و جرائم و عملکردهای صنایع، در استان هزینه می‌شود بنابراین تفاهم‌نامه‌ای را برای ایجاد شهرک های صنعتی پسماند از ۲ استان آغاز کردیم که بر این اساس موضوع پسماندهای صنعتی که در کشور تعطیل مانده، را در استان‌ها ایجاد می‌کنیم و پسماندهای صنایع و معادن در این راستا بازیافت می‌شود.

رئیس هیات مدیره صندوق محیط زیست گفت: این اقدام علاوه بر جاذبه سرمایه‌گذاری، توجیه اقتصادی دارد و زمینه اشغال را فراهم می کند و ایجاد شهرک های پسماند در استان های یزد و آذربایجان با هماهنگی استانداران آغاز شده و در کرمان به علت ظرفیت صنعتی و معدنی منطقه جنوب شرق کشور زمینه همکاری وجود دارد.

صنعت، جهش تولید همراه با توسعه پایدار کرمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای احداث سایت پسماندهای صنعتی در حوزه جنوب شرق کشور شامل ۳ استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بین صندوق ملی محیط زیست و استانداری کرمان منعقد شد.

مرجان شاکری افزود: این اقدام با جذب سرمایه‌گذار و حفاظت از محیط زیست می‌تواند سهمی در اشتغالزایی استان ایجاد کند که توجه استاندار کرمان در این زمینه نوید خوبی را دارد و امیدواریم این نگاه تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: جهش تولید همراه با توسعه پایدار شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست است که از ظرفیت‌های قانونی برای عمل به این شعار استفاده می‌کنیم و محیط زیست کرمان به دنبال کمک به توسعه این استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: صندوق ملی محیط زیست از زمان تاسیس فعالیت‌های بزرگی را برای اجرا در دستور کار قرار داده و این صندوق در راستای اهداف محیط زیست و برای حفاظت از سلامت عمومی جامعه تاسیس شد و ظرفیت مناسبی برای کارهای محیط زیستی به شمار می‌رود.

شاکری ادامه داد: صندوق ملی محیط زیست کمک‌ها و ظرفیتی مطلوب دارد و امسال مقرر شد درصدی از آلایندگی صنایع به این صندوق کمک شود که از محیط زیست ما حمایت کند.