تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از شهروندان خواست با توجه به افزایش ابتلای افراد به ویروس کرونا و به دلیل لزوم رعایت مسائل بهداشتی و سلامتی، از حضور در بهشت‌زهرای باغوی این شهر خودداری کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا بهمن‌نژاد چهارشنبه ۲۱ خرداد با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: تجمع انسانی یکی از اصلی‌ترین بسترهای شیوع ویروس کرونا بشمار می‌رود که باید شهروندان برای حفظ سلامت خود، اطرافیان و سایر همشهریان از تجمع در آرامستان بندرعباس در زمان تدفین اموات و زیارت اهل قبور تا اطلاع ثانوی بپرهیزند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس، استان هرمزگان بیان داشت: کارکنان آرامستان بندرعباس از زمان شروع بیماری کرونا تاکنون به‌صورت شبانه‌روزی باوجود حجم بالای کار و شروع گرما در حال خدمتگزاری هستند و غسل و تدفین اموات مبتلا به بیماری کرونا را در این آرامستان انجام می‌دهند.

بهمن‌نژاد یادآور شد: حضور در بهشت‌زهرا (س) برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین متوفیان اجتناب‌ناپذیر است و به‌غیراز بستگان درجه‌یک فرد متوفی با رعایت کامل نکات بهداشتی، تجمع سایر افراد در مراسم غیرضروری و خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان سازمان آرامستان بندرعباس برای رعایت نکات بهداشتی و سلامتی آموزش‌های لازم را درزمینهٔ کفن‌ودفن بیماران کرونایی دیده‌اند و تمام معابر و سطح بهشت‌زهرا (س) نیز به‌صورت مداوم ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان‌باختگان کرونا به ۸۵۰۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۱ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: بنابراین مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر رسید.

لاری گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۵۰۶ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. تاکنون یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام‌شده است.

لاری اظهار کرد: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز و ۶ استان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: استان‌های کردستان، خوزستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: راهبرد اصلی وزارت بهداشت، قطع زنجیره انتقال عفونت برای شکست کووید ۱۹ است. بنابراین از تجمع غیرضروری و سفرها خودداری شده و در فضاهای عمومی از ماسک استفاده شود.