رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان محدود است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مجید شیرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: افزایش شمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، افزایش آمار بیماران بستری و مرگ و میر مبتلایان به این بیماری را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، از خانه بیرون نیامدن مگر در موارد ضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتظار این روزهای سیستم بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری از مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در چهارمحال و بختیاری محدود است، بنابراین اگر شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان باشیم، ممکن است در سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی به بیماران با مشکل روبرو شویم.

شیرانی افزود: این تفکر که اگر یک شهرستان وضعیت سفید دارد دیگر با مشکلی مواجه نخواهد شد درست نیست. این روزها ارتباطات بین نقاط مختلف بسیار زیاد است بنابراین ممکن است هر لحظه وضعیت نقاط سفید به سمت زرد یا قرمز تغییر پیدا کند.

وی گفت: چهاردهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور مسئولان استان با محوریت تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان، وضعیت محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های سطح استان، وضعیت مدارس برگزار و در این نشست بحث و تبادل نظر شد.

شیرانی بیان کرد: همچنین در این ستاد در خصوص بازگشایی برخی مشاغل باقی مانده که امکان تجمع افراد در آن‌ها وجود دارد، بحث شد که در نهایت مقرر شد طبق نظر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: در حال حاضر با یک مشکل در چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم و آن افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته است. برای آنکه بتوانیم از این بحران عبور کنیم باید همچنان مشارکت فعال مردم وجود داشته باشد.