مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در جنگل‌های استان شناسایی شده که تاکنون برای ۷۰ نقطه تجهیزات و امکانات در نظر گرفته شده است.

یه گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شیرزاد نجفی یکشنبه ۲۵ خرداد بیان کرد: مابقی نقاط بحرانی نیز با اعتباری که از محل استانداری لرستان به منابع طبیعی اختصاص داده شده تجهیز می‌شوند.

وی افزود: استفاده از جوامع محلی، کشاورزان، دهیاری‌ها و شوراها برای مهار آتش باید در دستور کار قرار گیرد. بارندگی‌های خوب و قابل توجهی که در استان شاهد بودیم  باعث شد پوشش گیاهی بیش از پیش غنی شود که همین پوشش گیاهی و گرم شدن چند درجه‌ای هوا نسبت به سال گذشته می‌تواند در بحث حریق مشکل‌ساز باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: افزایش سرعت عمل در مقابله با حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع نیازمند تجهیز و ادوات سخت‌افزاری مجهز است که در این ارتباط یک خودرو مجهز آتش نشانی را به منظور اطفای حریق خریداری شد.

نجفی تاکید کرد: این خودرو با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی خریداری شد و قابلیت حمل یکهزار لیتر آب و ۲ اپراتور آب پایش از ۲ جهت با قدرت پرتاب ۷۰ متر را دارد.

وی یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون بکارگیری دیده‌بان، ایجاد آتش بُر، نصب کانکس، خرید دستگاه‌های دمنده، فلکسی بک، آتش‌کوب برای مهار آتش سوزی احتمالی در دستور کار قرار دارد.