تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲

گروه ورزشی: آخرین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول روز جمعه به پایان رسید و ۴ تیم استیل‌آذین، پیام مشهد،‌ فولاد خوزستان و سپاهان نوین به مرحله حذفی صعود کردند.

مهمترین اتفاق هم ناکامی نیروی‌زمینی بود و شاگردان رحمان احمدی که قبل از بازی آخر صدرنشین بودند،‌ مقابل گل‌گهر سیرجان با تساوی یک‌بر یک متوقف شدند تا استیل آذین و پیام با پیروزی مقابل رقبا  صعود کنند و نیروی زمینی از صعود به پلی‌آف باز بماند.

در گروه اول شموشک نوشهر و شاهین‌اهواز در نهایت به لیگ‌دسته دوم سقوط کردند. نکته قابل توجه ثبت یک ناکامی دیگر در پرونده بهمن فروتن بود که می‌خواست شموشک را از خطر سقوط نجات بدهد.

در گروه دوم ماشین‌سازی و هما سقوط کردند و حالا شایعه انحلال این دو تیم هم شنیده می‌شود.

بازگشت کاظمی به اصفهان

تا چندهفته پیش کابوس صعود نکردن به پلی‌آف به‌شدت فرهاد کاظمی را آزار می‌داد ولی تیم او در ۴ بازی پایانی ۱۲ امتیاز گرفت تا در نهایت به عنوان تیم اول صعود کند.

صعود از این گروه اتفاق خوشایندی برای مسئولان باشگاه خصوصاً علی پروین بود و حالا آنها خودشان را در نزدیکی لیگ‌برتر حس می‌کنند.

استیل‌آذین در مرحله پلی‌آف مقابل سپاهان نوین قرار می‌گیرد که خیلی‌ها این دیدار را یک بازی آسان برای استیل‌آذین توصیف می‌کنند.

فرهاد کاظمی که معمولاً در بازی‌های ویژه و حساس چهره برنده دارد، پس از سال‌ها به اصفهان برمی‌گردد تا مقابل تیم دوم سپاهان قرار گیرد.

برای او شکست دادن سپاهان‌نوین،‌ جدا از رسیدن به لیگ‌برتر جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

کاظمی پس از قهرمان کردن سپاهان در لیگ‌برتر و جام‌حذفی از این تیم جدا شد و مدت‌هاست که رابطه خوبی با سپاهانی‌ها ندارد، او به هیچ عنوان دوست ندارد که مقابل اصفهانی‌‌ها شکست بخورد.

استیل‌آذین در شرایطی در آستانه صعود به لیگ‌برتر قرار گرفته که شایعه جدایی فرهاد کاظمی از این تیم بیش از گذشته شنیده می‌شود.

در این مدت بارها شایعه اختلاف او با علی پروین مطرح شده و خصوصیات سرمربی استیل‌آذین هم به گونه‌ای است که دوست ندارد حیطه اختیاراتش را با دیگران تقسیم کند.

جدایی او از این تیم تا حدود زیادی قطعی به نظر می‌رسد و حتی موضوع صعود یا عدم صعود استیل‌آذین به لیگ‌برتر هم تأثیری در تصمیم کاظمی ندارد.

پس از ناکامی در مس کرمان، آوردن استیل‌آذین به لیگ‌برتر،  دوباره کاظمی را به‌اوج می‌رساند و شاید او در تیم دیگری مربیگری کند.

فولاد به خواسته‌اش رسید

برای فولادی‌ها این بهترین اتفاق است که آنها در مرحله پلی‌آف با استیل‌آذین روبه‌رو نمی‌شوند.

مسعود رضائیان قبل از بازی‌های هفته آخر ابراز امیدواری کرد که تیمش با استیل‌آذین روبه‌رو نشود و در نهایت این اتفاق افتاد. هرچند فولادی‌ها از تقابل با تیم پرمهره استیل‌آذین فرار کردند ولی عبور از پیام مشهد هم که خداداد عزیزی همه‌کاره‌اش است، آسان نخواهد بود.

فولادی‌ها پس از یکسال دوری از لیگ‌برتر، برای صعود بیش از حد هزینه کردند. این درحالی است که پیام مشهد از لحاظ مالی به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارد و حتی تا آستانه انحلال هم پیش رفت.

طبق آخرین اخبار برای تعیین تیم میزبان در بازی رفت، هفته آینده قرعه کشی صورت می‌گیرد و به احتمال فراوان هشتم خرداد بازی‌های رفت برگزار می‌شود.