مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر گفت: عمارت «رفیعی» از بناهای بافت قدیم این بندر که هم‌اکنون در دست مرمت و نوسازی است پس از تکمیل به سرای صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از یرنا،   محمدحسین ارسطوزاده یکشنبه ۲۵ خرداد به رسانه‌ها گفت: با تکمیل گذر رفیعی-رشیدی، سرای صنایع‌دستی در عمارت رفیعی بافت تاریخی شهر بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها برای تکمیل گذر رفیعی-رشیدی تا پایان نیمه اول سال جاری است که اکنون در دشت اجرا است و سرای صنایع‌دستی بوشهر تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر اضافه کرد: تولید محصول، بسته‌بندی و عرضه باید در مکانی انجام شود که هم‌زمان انتقال‌دهنده فرهنگ جامعه بومی و محلی هر استان و جاذبه‌ای برای گردشگران باشد و به همین منظور با کامل شدن مرمت عمارت رفیعی به‌عنوان سرای صنایع‌دستی از آن بهره‌برداری می‌شود.

ارسطوزاده جایگاه صنایع‌دستی بوشهر در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سرای صنایع‌دستی رفیعی به‌طور مشترک کارگاه تولید، محل آموزش و عرضه مستقیم صنایع‌دستی خواهد شد تا گردشگران بتواند بدون واسطه خرید و از جاذبه‌های بافت قدیم شهر بوشهر دیدن کنند.

وی بیان کرد: صنایع‌دستی بوشهر در سال‌های نه‌چندان دور ابزار و وسایل جدانشدنی زندگی مردمان این استان است که این نشان از کاربردی بودن صنایع‌دستی بوشهر دارد و هیچ‌وقت نمی‌توان حصیربافی بوشهر را یک وسیله دکوری نامید.