یک بررسی درباره شیوع کرونا در یک ناو آمریکایی نشان می‌دهد استفاده از ماسک‌های صورت نسبت به شستن دست و حفظ فاصله اجتماعی در پیشگیری از سرایت ویروس موثرتر بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل  پژوهشگران آمریکایی در ماه مارس بیش از هزار نفر از  کارکنان ناو یواس‌اس روزولت  را که ۴۷۰۰ نفر خدمه دارد، تحت بررسی قرار دادند و مشخص شد آن‌هایی که ماسک صورت داشته‌اند دست‌کم ۲۵ درصد کمتر از سایر افراد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. (۵۵.۸ درصد در برابر ۸۰.۸ درصد)

این بررسی نشان داد ماسکزدن تاثیر بیشتری نسبت به فاصله‌گیری اجتماعی در کاهش انتشار ویروس کرونا داشته است، به طوری که باعث کاهش میزان عفونت از ۷۰ درصد به ۵۴.۴ درصد شده است که کاهشی ۱۵ درصدی است.

حدود ۶۲ درصد از کارکنانی که گفت بودند به طور مرتب دست‌هایشان را می‌شوند دچار عفونت شدند، در حالیکه در افرادی که دست‌هایشان را به طور مرتب نمی‌شستند، این رقم ۶۵ درصد بود، یعنی تفاوتی سه درصدی.

به گفته این پژوهشگران شیوع کرونا در این کشتی جنگی به خاطر سرایت گسترده ویروس میان خدمه آن رخ داد که علائم خفیفی داشتند یا بی‌علامت بودند.

این مطالعه همچنین نشان داد کسانی که گزارش کردند اقدامات پیشگیرانه را در برابر ویروس کرونا انجام داده‌اند نسبت به آن‌هایی که اقدامات پیشگیرانه را جدی نگرفته‌اند به میزان قابل توجهی کمتر در خطر ویروس کرونا بوده‌اند.