تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان ۲۷ خرداد گفت: طی یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ۱۰.۲ درصد در استان افزایش مصرف برق داشتیم که اگر این روند ادامه پیدا کند، تیرماه ۹۹ احتمالا خاموشی خواهیم داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  حمیدرضا حبیبی گفت: ظرفیت نیروگاهی کرمان به میزان نیاز استان است، به شرط اینکه این نیاز افزایش پیدا نکند.  به دلیل گرمای هوا و شرایط خاص شیوع ویروس کرونا که مردم بیشتر در منازل هستند، انرژی بیشتری استفاده می‌کنند که اگر رعایت شود مشکلی در تامین بار نداریم و با صنایع و کشور هماهنگ هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای کرمان ادامه داد: ظرفیت استان خوب است اما اگر میزان مصرف برق رعایت نشود با خاموشی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: اگر مردم و دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند و این ۱۰ درصد کنترل شده و کاهش یابد، تابستان امسال را بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

حبیبی اظهار کرد: تنظیم سیستم سرمایشی روی عدد ۲۵درجه سانتی‌گراد، استفاده نکردن از لوازم پرمصرف مثل ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات پیک مصرف، خاموشی لامپ‌های حیاط یا معابری که نیاز نیست و... به کاهش مصرف کمک می‌کند.