۷ سال پیش، بین دو خانواده در یکی از روستاهای شهرستان چرداول یک فقره پرونده قتل به وقوع پیوسته بود که با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع این شهر و تلاش شورای حل اختلاف به گذشت اولیای دم مقتول از قصاص ختم شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با تلاش شورای حل اختلاف شهر سرابله، قضات، بزرگان و ریش‌سفیدان یک فقره پرونده قتل که ۷ سال پیش بین دو خانواده در یکی از روستاهای شهرستان چرداول به وقوع پیوسته بود، با برگزاری مراسم خون صلح در مسجد جامع این شهر به صلح، سازش و گذشت اولیای دم مقتول از قصاص ختم شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: شوراهای حل اختلاف در راستای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها نقش مهم و خوبی ایفا می‌کنند.

حسین آذرمنش اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف استان عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند، طی یک هفته گذشته با تلاش شوراها، مصلحین و بزرگان استان ۳ فقره قتل به صلح و سازش ختم شده است.

شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در ایجاد آرامش در بین مردم دارند

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خاطرنشان کرد: طی سال ۹۸ بیش از ۸ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده‌اند که قطعا نقش مهمی در ایجاد آرامش در بین مردم دارد.

وی تاکید کرد: حجم زیادی از پرونده‌های وارده به چرخه دادگستری توسط شوراها مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و به صلح و سازش ختم می‌شوند.

 آذرمنش گفت: ایجاد امنیت در جامعه بسیار مهم است از زمان وقوع حادثه مذکور برای جلوگیری از اختلافات بعدی دستورات ویژه صادر شد و با تلاش قضات و پلیس از درگیری‌های طایفه‌ای جلوگیری به عمل آمد.