رسانه‌های کره جنوبی نخستین تصویر را از انفجار دفتر مشترک روابط دو کره در شهر مرزی کائسونگ درون مرزهای کره شمالی منتشر کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، آنچه ساعت ۱۴:۴۹ به وقت محلی در شهر مرزی کائسونگ رخ داد، تجسم عینی و عملی تهدید خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی است که برخی کارشناسان و منابع خبری معتقدند برای جانشینی کیم جونگ-اون آماده می‌شود. کیم یو-جونگ که پیش‌تر کره جنوبی را به واکنش نظامی تهدید کرده بود، نشان داد از اقدام عملی هم ترس به دل راه نمی‌دهد و در مسیر تعامل با همسایه جنوبی راه پیشینیان خود را می‌رود.

وقتی چند روز پیش خواهر کیم گفت «دفتر بی‌مصرف» را ویران می‌کند، شاید خیلی‌ها به ویژه مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی «دشمن جنوبی» حرف او را جدی نگرفتند اما این دفتر چنان منفجر شد که صدایش تا درون مرزهای کره جنوبی رفت و دود حاصل از انفجار از فرسنگ‌ها دورتر دیده شد. در بیانیه روز شنبه کیم یو-جونگ آمده بود: «در آینده نه‌چندان دور صحنه تراژیک نابودی کامل دفتر بی‌مصرف روابط مشترک دو کره دیده خواهد شد.»

ساعت‌های ابتدایی روز سه‌شنبه هم پیونگ‌یانگ هشدار داده بود آماده اعزام نیروهای نظامی به منطقه غیرنظامی مشترک در مرز با کره جنوبی است. کره شمالی از ارسال شبنامه‌های تبلیغاتی علیه رهبران خود از سوی مرزهای جنوبی شاکی است و بارها اعلام کرده اگر این روند پایان نیابد، پیامدهای سخت و دردناک آن متوجه مقام‌های ارشد سئول خواهد بود.