مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان ضمن گلایه‌مندی از شوراهای شهر استان گفت: طبق برنامه زمان‌بندی‌شده شوراها باید تا ۱۵ خردادماه ۹۹ نرخ مصوب سرویس مدارس را وارد سامانه سپند می‌کردند که هنوز هیچ اقدامی انجام‌ نشده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، موسی دادی زاده سه‌شنبه ۲۷ خرداد در نشست ساماندهی سرویس مدارس استان هرمزگان افزود: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس اوایل خردادماه در کارگروه ماده ۱۸ شهرستان‌ها انجام گرفت و برای اظهارنظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال‌ شده بود.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ با توجه به برخی مسائل و نارضایتی اولیاء دانش‌آموزان از سرویس مدارس، انتظار می‌رود در سال تحصیلی آینده تمامی اعضای کارگروه سرویس مدارس، در مسیر بهبود وضعیت ساماندهی سرویس مدارس تلاش کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان اظهار کرد: برای اجرای مطلوب ساماندهی سرویس مدارس باید هر دستگاهی نسبت به تعهدات خود طبق قانون سرویس مدارس عمل کند تا شاهد تکرار حوادث ناگوار سال گذشته دررفت‌وآمد دانش‌آموزان نباشیم.

دادی زاده، ساماندهی مناسب وسیله رفت‌وآمد دانش‌آموزان توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی را از کلیدی‌ترین موارد در رضایت‌مندی خانواده‌ها دانست و بر انجام بیش‌ازپیش تعهدات سرویس مدارس مطابق قوانین موجود از طرف شرکت‌ها تأکید کرد.

بر اساس گزارش اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان؛ طبق برنامه‌ریزی اعلام‌شده مهلت ثبت‌نام شرکت‌های حمل‌ونقل در سامانه سپند نیز تا پایان خردادماه است که مکاتبات لازم با شهرداری‌های سراسر استان در خصوص معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار برای ارائه خدمات رفت‌وآمد دانش‌آموزان برای سال ۹۹ انجام‌ شده است.

گام بعدی در اجرایی شدن سرویس مدارس، ثبت‌نام رانندگان در سامانه سپند است که از اول تا پایان تیرماه انجام می‌شود.

ثبت‌نام مدارس در سامانه سپند نیز از اول مرداد آغاز می‌شود و والدین دانش‌آموزان می‌توانند از اول شهریور با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

آموزش‌وپرورش نیز باهدف آگاهی بخشی به مدیران و هماهنگی بیشتر، در شهریورماه امسال نشست‌های توجیهی را با مدیران مدارس، مدیران شرکت‌های پیمانکاری و رانندگان سرویس مدارس انجام می‌دهد.

انجام تمام امور مربوط به سرویس مدارس در سامانه سپند مطابق سیاست‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از طرف وزارت کشور است که تلاش شده دستگاه‌ها و نهادهای مجری حمل‌ونقل برای اجرای مطلوب و ایمن سرویس مدارس با حفظ سلامت دانش‌آموزان، به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

بر اساس مصوبه شماره یک و سه کارگروه استانی حمل‌ونقل دانش‌آموزی در ۳۰ اردیبهشت ۹۹ و به استناد ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی، تأمین وسیله نقلیه ایمن برای سرویس مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش نیست.