مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از اجرای ۹ پروژه در حوزه عشایر خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عصمتی‌پور، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در حوزه عشایر ۹ پروژه به ارزش ۵ میلیارد ریال در دست اقدام است که بیشترین سهم آن را حوزه آب‌رسانی دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب‌رسانی به عشایر انجام شود، پارسال ۳ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان در حوزه آب شرب و دام عشایر اعتبار مصوب شده است و از این میزان ۲ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

عصمتی‌پور اظهار کرد: ۴ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان برای تامین آب شرب و آب دام ۶ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر استان نیاز است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی تصریح کرد: پارسال ۷ هزار و ۱۵۰ نفر روز آموزش در حوزه‌های دام پروری، گیاهان دارویی، تشکل‌های عشایری انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: دو تفاهم‌نامه در حوزه آموزش جوانان عشایر، آموزش دام‌پزشکی در حوزه بیماری‌های واگیردار و مشترک دام و انسان و واکسیناسیون رایگان دام به امضا رسیده است.

عصمتی‌پور گفت: با توجه به نگاه ویژه استاندار به حوزه عشایر و اهمیت آب‌رسانی به عشایر ۳۷۵ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه طرح‌های آب‌رسانی دریافت شده است.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: شش شهر طبس، قائن، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و درمیان در قالب این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرند تا کنون مطالعات دو شهر به اتمام رسیده و مطالعات سایر شهرها تا شهریورماه انجام می‌شود.

عصمتی‌پور گفت: با شیوع ویروس کرونا کوچ بهاره عشایر استان با دوماه تاخیر از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و قبل از شروع کوچ غربالگری عشایر به صورت کامل انجام شده است.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد مثبت کرونا در میان عشایر کوچ رو استان مشاهده نشده است.