معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، علیار راستگو در گفت و گوی خبری با تبیین آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و گلایه از بی‌توجهی ۹۰ درصد مردم، افزود: وضعیت استان از لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری به صورت روزانه رصد می‌شود.

وی با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی اظهار داشت: در صورت ادامه وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، محدودیت های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه اعمال محدودیت در استان، پس از هماهنگی با ستاد ملی کرونا و در برخی موارد با صلاحدید استاندار و بر اساس تفویض اختیارات از ستاد ملی به وی انجام خواهد شد.

راستگو، با بیان اینکه نسبت به ۳ هفته گذشته در حال گذران وضعیت بسیار متفاوت و خطرناکی در استان هستیم، ادامه داد: با وجود ایجاد محدودیت های اجتماعی در ماه های گذشته و روند نسبتا قابل قبول در کنترل بیماری، شاهد افزایش روزانه آمار به دلیل بی توجهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بسیاری از مردم هستیم.

وی یادآوری کرد: استفاده از ماسک، شستن مستمر دست و صورت با آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توصیه اصلی ستاد استانی کرونا به مردم برای جلوگیری از احتمال ابتلا به بیماری کرونا است.