آیین بهره برداری و کلنگ زنی از ۱۰ طرح مهم عمرانی حوزه راه و شهرسازی استان ایلام روز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا این طرح ها به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی شدند.

ابن پروژه ها شامل هفت هزار میلیارد ریال پروژه افتتاحی، ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه تکمیلی و ۸۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی است.

رونمایی از آزاد راه پل زال - مورموری - دهلران - چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست.

افتتاح ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار چهار هزار و  ۲۸۹ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که بهره برداری یا کلنگ زنی شدند.

افتتاح هفت هزار و ۹۰۰  متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۸ هزار متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی به ارزش یک هزار و  ۵۴۰ میلیارد ریال و افتتاح  یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در شهرستان های ایلام، دهلران و آبدانان با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال همچنین در این آیین به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

همچنین عملیات اجرایی احداث ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به ارزش ۴۶ میلیارد ریال آغاز شد.

در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، خادمی معاون وزیر راه و رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور، فولادی معاون توسعه منابع انسانی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور و وجدی معاون ساخت و توسعه غرب و مرکز کشور و فامیان مدیرکل منطقه یک راه آهن کشور حضور دارند.