رئیس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان گفت: ۶ مرکز با آغاز فصل برداشت برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «وریا شیرزاد» اظهار کرد: این مراکز در سیلوی ۷۰ هزار تنی، کارخانه آردماه منیر، مرکز خرید روستای رحیم‌خان، یکشوه، قره‌کند و روستای درویشان در ۲ بخش مرکزی و سیمینه این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این مراکز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان بوکان در آذربایجان غربی طبق قوانین و مقررات موجود خریداری و مطالبه کشاورزان بر اساس زمان‌بندی پرداخت خواهد شد.

رئیس شرکت خدمات بازرگانی دولتی بوکان افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار ریال بود، اما امسال با پیگیری‌های کشاورزان و نظر مساعد دولت، این نرخ به ۲۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافته است.

شیرزاد درباره  سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان هم اظهار داشت: احداث این سیلو برای رفاه حال شهروندان و امکان ذخیره سازی در خود شهرستان احداث شده و کشاورزان می‌توانند برای تحویل گندم مازاد بر نیاز به این مرکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برای خرید محصول کلزا نیز مرکز خرید اتحادیه تعاونی روستایی این شهرستان با ظرفیت بیش از سه هزار تُن و قابل حمل به صورت روزانه در نظر گرفته شده است.

 پیش‌بینی می‌شود که ۱۰۰ هزار تُن گندم از مزارع زیر کشت این محصول در بوکان برداشت شود.