تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: شهروندان در صورت رؤیت مار در منازل و محیط کار خود سریعاً به این سازمان اطلاع داده و از صید کردن آن بپرهیزند.

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از مهر، سهیل فضل وزیری  افزود: روز گذشته ۳۰ خرداد سه حلقه مار در نقاط مختلف سطح شهر توسط آتش نشانان صید شده است، شهروندان در صورت رؤیت مار در منازل و محیط کار خود سریعاً به این سازمان اطلاع داده و از صید کردن آن بپرهیزند.

وی بیان کرد: با شروع فصل گرما شاهد افزایش حضور مار در مناطق مسکونی هستیم، مارها به دلیل خونسرد بودنشان در فصل گرما از لانه‌های خود بیرون آمده و به دلایل مختلف به مناطق مسکونی راه پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: حضور شهروندان در طبیعت و باغ‌ها و اماکنی از قبیل آنها باعث می‌شود که معمولاً مار به داخل خودرو راه یافته و از طریق خودرو به پارکینگ منازل یا محیط کار راه پیدا کنند.

فضل وزیری یادآور شد: مارها بسیار خطرناک بوده و در صورت احساس خطر به نیش زدند اقدام‌می‌کنند، بنابراین شهروندان در صورت رؤیت مار سریعاً محل را ترک کرده و ضمن اطلاع از طریق سامانه ۱۲۵ از صید کردن آن جداً خودداری کنند.

وی بیان کرد: روز گذشته آتش‌نشانان این سازمان در پی تماس شهروندان نسبت به صید سه حلقه مار در پارکینگی در ننله و همچنین باغ در مسیر جاده سنندج – مریوان اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج به شهروندان توصیه کرد: از پارک کردن خودرو در دشت‌هایی که پوشش گیاهی زیادی دارند خودداری کرده و همچنین منازلی که پنجره‌های آن رو به زمین‌های خالی و پارک‌های جنگلی است را با حفاظ‌های مناسب مسدود کنند.