مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان و کارکنان زندان گزارش نشده است.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری، در آستانه هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: با دستور مقام قضایی و برای کنترل ویروس کرونا ۹۷۰ زندانی در استان به مرخصی رفتند.  

وی به اجرای قوانین و دستورالعمل بهداشتی در زندان، ضدعفونی کردن روزانه زندان‌ها و کنترل ورود خروج زندانیان اشاره کرد. در یکسال گذشته ۳۰ محفل انس با قرآن در زندان‌های استان برگزار و سه هزار و ۷۷۸ زندانی از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند.  

حیدری گفت: در یکسال گذشته یکهزار و ۴۹۶ زندانی در استان در راستای ایجاد اشتغال از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند و ۸۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.  

وی از ایجاد اشتغال برای ۴۰۵ زندانی در استان خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی از راه‌های کاهش بازگشت به جرم پس از آزادی از زندان و بازگشت مجدد به زندان است.  

این مسئول از کاهش چهار درصدی ورودی به زندان‌های استان در سال 98 خبر داد و گفت: در راستای کاهش آمار زندانیان جرائم کیفری ۶ درصد آمار زندانیان و ۱۱ درصد آمار تحت تعقیب کاهش پیدا کرده است.  

وی گفت: در  سال 98 هزار و ۹۰ زندانی از رأی آزادی مشروط، عفو و تخفیف مجازات بهره‌مند شدند.  

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی چهارمحال‌ و بختیاری به آزادسازی ۱۱۲ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران و ستاد دیه در سال‌ گذشته در استان اشاره کرد و گفت: ۴۷۰ خانواده زندانی نیازمند نیز در سال 98 از خدمات انجمن حمایت از خانواده زندانیان بهره‌مند شدند.  

حیدری در پایان اظهار کرد: بیشترین آمار زندانیان استان در حوزه مواد مخدر، سرقت و خرید مال غیر، محکومیت مالی هستند.  

علی احمدی، بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری نیز به ۲۰۸ مورد صدور تعقیب کیفری در استان و معرفی به دادسرا اشاره کرد و گفت: ۵۴۵ نفر از کارکنان دولت و مدیران نیز به هیات تخلفات اداری و کمیته انضباطی معرفی شدند.  

احمدی افزود: بیشترین تخلفان تضییع حقوق بیت‌المال با ۵۱ مورد، گزارش خلاف واقع ۱۷ مورد و جعل اسناد و تحصیل مال نامشروع با ۱۶ مورد بوده است.  

وی با اشاره به اهمیت بحث بازرسی و نظارت بر فعالیت‌ها در سطح استان گفت: در یکسال گذشته ۱۸۲ مورد بازگشت اراضی و وجه، به بیت‌المال در قالب صورتجلسه با مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

احمدی افزود: در سال 98 بر ۱۴۵ میلیارد تومان در قالب معاملات دولتی و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مورد بازرسی قرار گرفت. در این مدت ۳۶۹ مورد گزارش تخلف تنظیم شده است.