فرماندار شوش درخصوص مشکل حقوق کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: رفع این مشکل با کمک استاندار خوزستان و نماینده شوش در مجلس با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عدنان غزی یکشنبه اول تیر افزود: علاوه بر فرمانداری و اعضای شورای تامین شهرستان شوش، شخص استاندار خوزستان و نماینده مردم شوش پیگیر پرداخت حق و حقوق حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه هستند.

وی بیان کرد: در تلاشیم برخی از حساب‌های بانکی شرکت نیشکر هفت‌تپه را برای پرداخت حقوق معوقه کارگران این شرکت رفع انسداد کنیم.

فرماندار شوش درباره پیگیری رفع مشکلات بازنشستگان هفت‌تپه گفت: کارگران این شرکت مطمئن باشند پیگیر رفع مشکل حقوق آنها هستیم؛ دیروز هم مشکلات بیمه کارگران این شرکت با معاون و مشاور وزیر رفاه مطرح شدند.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در چند روز اخیر خواستار پرداخت سه ماه حقوق معوقه و تمدید دفترچه بیمه تامین اجتماعی خود شده‌اند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با وسعت ۲۴ هزار هکتار، سطح زیر کشت سالانه بیش از ۱۲ هزار هکتار نیشکر و دیگر محصولات کشاورزی و چندین کارخانه یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولیدی استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

هفت‌تپه، قدیمی‌ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی‌سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

این شرکت در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.