رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: اختصاص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبودیافته از خدمات دولت است و جامعه هدف را بعد از گذشت یک سال از بهبودی کامل و به شرط داشتن گواهی فنی و حرفه‌ای یا پروانه کسب به بانک‌ها معرفی می‌کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبرز خورشیدی اظهار کرد:برای تخصیص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته، در سال ۹۸ به ۲۰ متقاضی در کل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ نیز به ۱۵ معتاد بهبود یافته کهش رایط کسب و کار داشتند، تسهیلات اشتغال اختصاص داده بودیم و سال ۹۹ نیز ۲۰ تقاضا یا پرونده برای دریافت این تسهیلات در دست رسیدگی است.

خورشیدی ناآگاهی به حقوق فردی و اجتماعی و عجز در تصمیم‌گیری در برخورد با بن بست‌ها و مشکلات را از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر دانست و بر توسعه آموزش همگانی، مقابله با قلیانسراها، اهمیت دادن به ساعات دروس دینی، ادبیات و ورزش در مدارس تاکید کرد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا در غرب استان گیلان ادامه داد: مشغول نبودن قشر جوان با کار یا تفریحات سالم، زمینه‌ساز گرایش به موادمخدر است و در این شهرستان باید از ظرفیت‌های بخش‌های ورزشی و گردشگری، برای پرکردن اوقات فراغت جوانان استفاده شود.

خورشیدی گفت: بیکاری و اعتیاد منجر به طلاق زوجین و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و برای مقابله جدی با موادمخدر در جامعه، باید خانواده‌ها و دستگاه‌های اداری احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

او از وجود ۳ کمپ ترک اعتیاد در شهرستان آستارا و سم‌زدایی و بهبود ۵۳۸ معتاد در این کمپ‌ها طی سال ۹۸ خبر داد.