رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی از بروز آتش‌سوزی در علفزارها پیشگیری کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد یساولی بیان کرد: تعداد آتش‌سوزی‌ها به‌ویژه در علفزارها، زمین‌های بایر و فضای سبز براثر گرم شدن هوا افزایش‌یافته است، فقط در خردادماه امسال ۱۰۸۲ مورد حریق علفزار به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام‌شده که با تلاش شبانه‌روزی آتش‌نشانان کرج در قالب ۲۹۹۰ نفر در زمان ۹۷۹ ساعت اقدام به اطفاء و مهار این آتش‌سوزی‌ها شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، استان البرز گفت: این حجم از مهار حریق علفزارها طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، این نوع عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفاء حریق، تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی باعث خستگی شدید آتش‌نشان‌ها با توجه به طولانی بودن زمان عملیات‌ها می‌شود.

یساولی اذعان کرد: منابع طبیعی و محیط‌زیست برای همه ماست و باید در حفاظت از آن به‌ویژه در مقابل آتش‌سوزی مراقبت کنیم، اگر افراد می‌خواهند جایی برای گردش و تفریح بروند و آتش روشن کنند، حتماً از فضاهایی که در پارک‌ها تعبیه‌شده است، استفاده کنند یا در زمین خاکی و دور از علف‌ها و درختچه‌ها آتش روشن کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج توضیح داد: از شهروندان درخواست می‌شود پس از اتمام کار خود با آتش، حتماً آن را با آب خاموش کنند و سپس خاک را زیرورو کرده و مطمئن شوند که آتش زیر آن نیز خاموش شده است؛ همچنین مراقب آتش‌بازی بچه‌ها نیز باشند.

یساولی یادآور شد: به‌هیچ‌وجه بطری‌های شیشه‌ای را در طبیعت نباید رها کرد، این بطری‌ها در گرمای شدید با متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند.