مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: به ۲ گروه خونی O منفی و A مثبت نیاز فوری داریم و از مردم نوعدوست می‌خواهیم که برای تامین خون مورد نیاز بیماران به یاری انتقال خون استان بشتابند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر گیتی ایزدی‌پور گفت: سازمان انتقال خون گیلان نیازمند خون همه گروه‌های خونی است، اما اکنون به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان نیاز فوری داریم.

وی اظهار داشت: از مردم نوعدوست استان گیلان دعوت می‌شود برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون رشت، بندرانزلی، لاهیجان، آستارا، فومن، رودسر، تالش، لنگرود و سامانه خونگیری در میدان شهرداری رشت مراجعه کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد: مردم نوعدوست استان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن  ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳  در طول روز نیز با شماره  ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.