به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایسنا، عباس زارع سهشنبه سوم تیر در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضاییه در این اداره اظهار کرد: ثبت اسناد یکی از مهمترین دستگاههای حاکمیتی با خدمات گسترده است که به صورت مستقیم با مردم سروکار دارد بر این اساس، الکترونیکی کردن خدمات نیاز امروز است تا تحولات تازهای انجام شود. در حال حاضر، پنج پروژه در حال ساخت داریم که شعبه اداره ثبت اسناد در شهرستان نکا در هفته قوه قضاییه جاری افتتاح شد، ساخت ساختمان در شهرهای ساری، عباسآباد، کلاردشت و میاندورود در حال اجراست که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان کشوری زودتر به بهرهبرداری برسند.
زارع تصریح کرد: در سال ۹۸، ۶۷ میلیارد درآمد برای مازندران از سوی ثبت اسناد درآمدزایی انجام شده است و از محل اجرا بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان از معوقات بانکی در سال گذشته وصول شد. این سازمان بیش از ۸ درصد درآمد شهرداریها و ۴۲ درصد از درآمد هلال احمر را تأمین میکند و یکی از پر مشغلهترین ادارات است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: مهاجرت در مازندران با سرعت زیادی در حال انجام است، ساخت و سازهای بسیار فراوان در روستاهای این استان، تغییر چهره آن روستا را به همراه داشته است.
زارع افزود: در حال جمعآوری نقشه املاک همه دستگاههای دولتی هستیم تا در این راه زمینه بسیاری از زمینخواریها از بین برود، سامانه ثنا در اداره ثبت همانند همین سامانه در دادگستری فعال شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای آبان سال ۱۳۸۱ تا پایان ۱۳۹۸ در مازندران، ۳۱۶ هزار و ۱۰۷ پرونده ثبتی تشکیل شد از این میزان، ۳۶ هزار و ۲۸۹ پرونده را در سال ۱۳۹۸، ثبتنام کردیم، ما از حیث تعداد پروندههای ثبتنامی در کشور رتبه اول را داریم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: اراضی ساحلی در غرب و شرق استان به دلیل تهدیدات موجود باید شناسنامهدار شوند که این کار در حال انجام است، همچنین تا به امروز توانستیم ۸۰۳ هزار و ۸۳۰ هکتار از اراضی منابع مازندران را در بانک جامع، جانمایی کنیم.
زارع به آرشیو الکترونیکی اسناد نیز اشاره و اظهار کرد که این کار با هدف کاهش وابستگی، گردش پروندهها و حذف کاغذ انجام میشود.