نایب‌رئیس شورای شهر اراک گفت: تاکنون موضوعی به شکل رسمی درباره استیضاح شهردار مطرح نشده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی سورانه با تاکید بر اینکه در هر مجموعه‌ای اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی است، افزود: اینکه بین اعضای شورای شهر و شهردار اراک و حتی بین اعضای شورا اختلاف نظر وجود داشته باشد، طبیعی است و موضوع خاصی نیست، اما اینکه موضوع به مطبوعات کشیده شود و اختلاف نظرهای درون مجموعه‌ای در عرصه جامعه مطرح شود درست نیست و فرقی نمی‌کند که این مسائل از جانب چه کسی مطرح شده باشد.

وی بیان کرد: هر فعالیتی باید عقلانی و طبق فرآیند طبیعی و قانونی‌اش انجام گیرد. آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود در واقع گمانه‌زنی‌ و آنان که این مسائل را مطرح می کنند به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند. متاسفانه این اتفاق از سوی رسانه‌ها رقم می خورد و افراد حقیقی و حقوقی در پس آن قرار ندارند. این رسانه‌ها به هر دلیلی و بهانه‌ای مانند جذب مخاطب و جلب توجه جامعه چنین رفتاری را نشان می‌دهند.

سورانه با تاکید بر اینکه روش‌های کلانتر مرکزی جواب نمی‌دهد، ادامه داد: تا این لحظه به صورت رسمی موضوع استیضاح شهردار اراک در بین اعضای شورا مطرح نبوده است، البته تذکراتی داده شده است، اما استیضاح مطرح نیست و البته اخذ چنین تصمیمی نیز فرآیند دارد، ظرف زمانی کوتاه و یک شبه نمی‌توان استیضاح را مطرح کرد.

نایب رییس شورای شهر اراک تاکید کرد: طرح چنین مواردی در سطح جامعه سودی نخواهد داشت. اعضای شورا از شهردار انتظار هماهنگی و تعامل بیشتری دارند و البته شهردار هم استدلال‌هایی دارد، به عنوان مثال یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی شهردار ابلاغ بودجه سال ۹۹ بود که اخیرا و البته ناقص انجام گرفت در حالی که طبق قانون بودجه باید تا ۱۵ اسفندماه به شهرداری ابلاغ می‌شد و مسلما شهرداری حق نگرانی در این خصوص را دارد چراکه باید وظایف و برنامه‌های خود را براساس این بودجه تنظیم کند.

وی افزود: در مقابل، شورا انتظار دارد که شهردار تعامل بیشتری با شورا داشته باشد و به نظر اعضا احترام بگذارد تا بتوان به تعامل و گفت‌وگوی سازنده دست یافت، ادامه این شرایط قطعا باعث عقب افتادگی امور شهر و شهرداری می‌شود که نه تنها سودی ندارد بلکه برای شهر و شهروندان زیانبار است.

سورانه عنوان کرد: این اختلافات باعث رکود، کندی و حتی توقف امور ذاتی شهرداری اراک شده است، نباید مانع تراشی کرد و نگرانی شهردار از این بابت به حق است، باید فرآیندی برای رفع این اختلافات شکل گیرد.