مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند که برای بیماران مبتلا به کرونا تجهیز شده بود، تکمیل شده و در تلاش هستیم بخش دیگری را اضافه کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مسعود ضیایی چهارشنبه چهام تیرماه افزود: در مدت همه‌گیری بیماری کرونا شاید به مدت یک‌ماه‌ونیم در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تنها یک بیمار مزمن بستری داشتیم، اما اکنون تمام تخت‌ها پر شده است.

وی گفت: امیدوار بودیم با فرارسیدن تابستان، بیماری کووید ۱۹ فروکش کند، بنابراین خیال خیلی از افراد بعد از کنترل بیماری راحت شد و ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفتند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با بازگشایی بسیاری از مراکز عمومی و خصوصی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، شاهد برگشت این ویروس چموش و فرصت‌طلب از نظر واگیری و تعداد مبتلایان هستیم.

وی گفت: موارد جدید بیماری کرونا در استان افزایش یافته است و دلیل اصلی آن رعایت نکردن مسائل بهداشتی، شرکت در اجتماعات، مراسم عروسی و عزا، دید و بازدیدهای خانوادگی بعد از تعطیلات عید فطر و خرداد است.

ضیایی عنوان کرد: در حال حاضر نیز در سطح شهر مردم بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند و اکنون موارد مثبت بیماری حتی از قبل از عید نوروز هم بیشتر شده است.

وی یادآور شد: بدون شک وقتی موارد مثبت بیماری کرونا زیاد است موارد بدحال و پیشرفته نیز بیشتر می‌شود، بنابراین تخت‌های بیمارستانی پر شده و یک بخش عفونی دیگر را اضافه کرده‌ایم.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با افزایش بار بیماری، کار همکاران ما در بیمارستان‌ نیز خیلی زیاد شده است رسیدگی به بیماران خستگی‌آور است و این خستگی دقت همکاران را برای مراقبت از خود پایین می‌آورد و ممکن است سبب آلودگی خودشان شود از طرفی کارایی پرسنل نیز کاهش می‌یابد.

وی از شهروندان استان خراسان جنوبی خواست قبل از این‌که به این مرحله برسیم هرچه در توان دارند با استفاده از تجربیات قبلی، رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند و به خاطر خود و دیگران از ماسک استفاده کنند.

ضیایی افزود: مردم همان‌طور که ابتدای سال نشان دادند می‌توانند نکات و مسائل بهداشتی از جمله شستن دست‌ها و ماندن در منزل را رعایت کنند، بنابراین درخواست داریم این روند را ادامه دهند و از شرکت در اجتماعات پرهیز کنند چراکه این بیماری هنوز با ما خواهد بود و اگر مراقبت نکنیم مشکلات جدی‌تری ایجاد خواهد کرد.