دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: در سه ماهه اول امسال، یک میلیارد تومان به روش کارت به کارت، از مردم قم کلاهبرداری شده‌است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام غریب که به مناسبت هفته قوه قضائیه در برنامه گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز استان قم سخن می‌گفت، یکی از روش‌های کلاهبرداری معمول را انتقال کارت به کارت عنوان کرد و افزود: تنها در سه ماهه اول امسال، یک میلیارد تومان با استفاده از همین روش از مردم قم کلاهبرداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این روش، کلاهبرداران تحت نام رادیو جوان، رادیو پیام، رادیو معارف و امثال آن با مردم تماس می‌گیرند و از آنان می‌خواهند با مراجعه به عابربانک وجهی را به‌حساب آنان واریز کنند.

حجت‌الاسلام غریب هر نوع تقاضا برای مراجعه به عابر بانک‌ها را کلاهبرداری دانست و افزود: سال گذشته هم با استفاده از این روش، از مردم سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان کلاهبرداری شد.

دادستان عمومی و انقلاب قم یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری را پرداخت سود ماهانه تضمینی ۳۵ تا ۵۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که در شرایط اقتصادی فعلی هیچ‌کس نمی‌تواند چنین سودی را بپردازد.

حجت‌الاسلام غریب به این کلاهبرداران هشدار داد که از این اعمال متقلبانه دست‌بردارند ضمن آنکه مردم هم باید هوشیار باشند که گول چنین وعده‌هایی را نخورند.

وی یکی از اولویت‌های دادستانی قم را برخود قاطع و سریع با جرایم خشن ذکر کرد و گفت: حفظ امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام غریب به مخلان امنیت عمومی هشدار داد و گفت: هرکس بخواهد از طریق نزاع دسته‌جمعی، مزاحمت برای نوامیس، فروش مواد مخدر، سرقت مسلحانه و سایر موارد، امنیت جامعه را به هم بریزد، قطعا با برخورد قاطع و احکام قضایی سنگین مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام غریب تصریح کرد: اینگونه افراد از کمترین تخفیف‌های قانونی نیز بهره‌مند می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قم از مردم خواست برای رسیدگی سریع به اعمال مجرمانه، گزارش‌های مستند و ترجیحا تصویری خود را به دادستانی اعلام کنند.

حجت‌الاسلام غریب گفت: امکان ارتباط با دادستانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی از طریق تلفن ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱ فراهم‌شده است.

او افزود: براساس همین گزارش‌های مردمی در چند روز اخیر یک‌منزل که به محل اعمال مجرمانه تبدیل‌شده بود، شناسایی و با عوامل آن برخورد قضایی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب قم، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع و قانونی را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: دستگاه قضایی درعین‌حال، با مفسدانی که تحت عنوان سرمایه‌گذاری فعالیت کنند برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام غریب رسیدگی به پرونده شرکت «ساینا شیمی بهشت» را نمونه‌ای از این موارد دانست و گفت: رای این شرکت با حبس‌های درازمدت صادرشده که به‌زودی به اطلاع مردم می‌رسد.

وی در خصوص برخورد با گرانی‌ها هم این مهم را وظیفه دولت دانست، اما تاکید کرد: هر جا از دستگاه قضایی خواسته شود دادستانی وارد می‌شود و با مسئولان اهمال‌کار برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب قم از برخورد باعرضه قلیان نیز سخن گفت و افزود: اگر در مکانی قلیان عرضه شود قطعا برخورد خواهد شد به ویژه ‌برای بانوان یا گروه‌های مختلط باشد.

حجت‌الاسلام غریب تصریح کرد: قلیان سراها به‌هیچ‌وجه اجازه فعالیت به ویژه در ایام شیوع کرونا را ندارند اگرچه پیش از آن‌هم فعالیت آن‌ها ممنوع شده بود.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه ۵ هزار پرونده در قالب شکایت یا گزارش به دادستانی قم ارجاع می‌شود.