کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: امواج بارشی شنبه ۷ تیر ماه و یک‌شنبه ۸ تیر ماه مناطق شمالی، مرکز و جنوب استان را فرا می‌گیرد.  

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یاسر اشتاد، کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، شنبه ۷ تیر ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: افزایش ابرها در بعد از ظهر امروز و فردا با بارش‌های رگباری و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  

وی اضافه کرد: با توجه به خروجی مدل‌های هوا، توده هوایی سرد همراه این امواج بارانی وارد منطقه می‌شود و کاهش دمای هوای استان را بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد را به همراه دارد.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: این امواج بارانی تا اواسط هفته جاری در استان برقرار بوده و روزهای دوشنبه ۸ تیر ماه و سه‌شنبه ۹ تیر ماه شهرهای مرکزی و جنوبی استان را نیز در برمی گیرد.  

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اشنویه خنک‌ترین شهر استان با دمای ۱۲ درجه و خوی گرم‌ترین شهر استان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.  

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.