۳۲۰ نانوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی به دلیل تخلفات بهداشتی در راستای کنترل بیماری کرونا مهر و موم شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکشنبه نهم تیرماه گفت: در قالب طرح بسیج ملی مقابله محیطی با ویروس کرونا تاکنون حدود ۲۳ هزار بازدید از سطح مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است.

علی‌اصغر حسنی افزود: تاکنون دو هزار و ۲۱۸ واحد نانوایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا را رعایت نکرده‌اند از سوی بازرسان بهداشتی اخطار گرفته‌اند و صاحبان ۵۱۹ نانوایی هم به دلیل تخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی نظارت بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه نانوایی‌ها در مشهد و شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ساعات اداری و غیراداری شدت یافته و گزارش تخلفات به صورت روزانه اعلام می‌شود.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا می‌بایست تا حد امکان از تبادل پول نقد خودداری شود و پرداخت هزینه نان با استفاده از کارتخوان و تنها توسط خود خریدار باید انجام شود.  

حسنی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش‌از پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ و نیم میلیونی استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و به بقیه جمعیت استان در قالب دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۱۰ هزار و ۵۰۸ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۱۸۳ هزار و ۳۱۰ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۱۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۰۱ هزار و ۳۰۹ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. پنج میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۶۱ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.