شورای شهر سیاتل دستور داده است تا طرح ۵ میلیون‌دلاری نصب توالت‌های خودکار در این شهر متوقف شود.

جمع‌آوری توالت‌های خودکار

سیاتل: این در حالی است که تاکنون ۵ دستگاه از این توالت‌های خودکار در سطح شهر نصب شده‌اند. شورای شهر معتقد است که این توالت‌ها برای مصرف عمومی بسیار پرهزینه‌اند و همان توالت‌های قدیمی پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود.

از سوی دیگر گفته می شود این توالت‌ها که در آنها به طور اتوماتیک باز و بسته و به طور خودکار تمیز می‌شوند، به اندازه‌ای که تصور می‌شود کار‌آمد نیستند و بر اثر استفاده مداوم به سرعت خراب می‌شوند. این در حالی است که وزارت بهداشت نصب این توالت‌ها را اکیدا توصیه می‌‌کند.

مدرسه ۵ نفره

تورنتو: یک مدرسه در کانادا اعلام کرده است که در ترم جدید تنها ۵ دانش‌آموز خواهد داشت اما با وجود این  به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این مدرسه گنجایش بیش از ۶۰ دانش‌آموز را دارد اما با توجه به کوچ کردن مردم از شهرستانی که مدرسه در آن قرار دارد، تعداد دانش‌آموزان هم کم شده است.

گفتنی است که این مدرسه در حال حاضر ۶ دانش‌آموز دارد اما یکی از آنها به زودی فارغ‌التحصیل ‌می‌شود و به مقطع بالاتر می‌رود. این در حالی است که مدیر این مدرسه تاکید دارد همچنان این مرکز آموزشی  را باز نگه دارد تا همین چند دانش‌آموز باقیمانده هم بتوانند فارغ‌التحصیل شوند.

از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش هم تصمیم‌گیری را به مقامات محلی واگذار و اعلام کرده است در صورتی که نیاز وجود داشته باشد حتی بودجه مدرسه‌ای با یک یا ۲ دانش‌آموز را نیز تامین خواهد کرد.

رستوران به سبک زندان

رم: یکی از رستوران‌های ایتالیا، لقب امنیتی‌ترین رستوران این کشور را به خود اختصاص داده است. در این رستوران که متعلق به یک زندان است، مشتریان به دقت بازرسی می‌شوند و سوء پیشینه و سابقه کیفری آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین از آنها درخواست می‌شود قبل از نشستن پشت میز، تلفن همراه و کیف خود را تحویل دهند. این رستوران در قصری که بنای آن در قرن ۱۴ تا ۱۵ پس از میلاد ساخته شده، راه اندازی شده است و غذای آن  با چاقو و چنگال پلاستیکی سرو می‌شود تا مقررات زندان رعایت شده باشد.

برخی از زندانیان به عنوان پیش خدمت و آشپز در این رستوران کار می کنند و به عقیده اغلب مشتریان این رستوران، کیفیت غذا‌های آن بسیار خوب است. مشتریان این رستوران خاص می‌توانند با پرداخت مبلغی حدود ۵۰ دلار یک میز که با شمع و گل تزیین شده است را رزرو کنند. تنها سرآشپز رستوران مجاز به استفاده از چاقو در این مکان است.

طوطی با هوش

توکیو: یک طوطی گمشده توانست با اعلام  نام و نشانی صاحب خود به یک عابر، نزد وی باز گردد. این طوطی آفریقایی و خاکستری رنگ، یاد گرفته بود که اسم و نشانی محل سکونت صاحب خود را تکرار کند. این طوطی با‌هوش پس از اینکه به طور اتفاقی از قفسش خارج شد، مدتی در آسمان پرواز کرد و روی پشت بام همسایه نشست.

این طوطی که راه خانه را پیدا نمی‌کرد مجبور شد یک شب را بیرون از خانه سپری کند و سرانجام  آنقدر احساس کلافگی کرد که به سمت یک عابر غریبه رفت و نشانی دقیق خانه‌اش را به او داد.

این مرد که از سخن گفتن طوطی شگفت‌زده شده بود و باور نمی‌کرد این طوطی نشانی صاحبش را حفظ باشد، نزد پلیس رفت و ماموران پس از اندکی جستجو دریافتند که چنین نشانی‌ای وجود دارد.

صاحب این طوطی پس از اینکه دوباره آن را پیدا کرد، گفت که آموزش نشانی خانه به این طوطی حدود ۲ سال طول کشیده است.