معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به روند صعودی آمار سرقت تجهیزات و اموال دولتی استان گفت: طراحی غلط محیطی تجهیزات، نبود محافظ و اقدام‌های پیشگیرانه کارآمد، نبود اهتمام دستگاه‌ها در محافظت از اموال و پراکندگی تجهیزات از مهم‌ترین علل این سرقت‌هاست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادی‌فر افزود: بزه سرقت یکی از مهم‌ترین جرایم برهم زننده امنیت است و این موضوع در خصوص سرقت از تجهیزات و اموال دولتی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، چرا که علاوه بر ورود خسارات‌های مادی، اثرات منفی فراوانی دیگری از جمله اختلال در خدمت‌رسانی به شهروندان را در پی دارد و خطرهای جانی برای شهروندان با سرقت تجهیزات راهداری یا دریچه‌های آب ایجاد می‌شود.

مرادی فر گفت: اتخاذ تدابیر ویژه و پیشگیرانه مانند تشکیل گشت‌های مشترک، به‌کارگیری روش‌های نوین از طریق تغییر جنس اقلام، تغییر فناوری، تغییر ساختار برای بلااستفاده کردن تجهیزات و همچنین ایجاد مانع برای جلوگیری از دسترسی آسان، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی، استفاده از سیستم‌های نظارتی و... از سوی دستگاه‌های وظیفه‌مند در استان کرمانشاه ضروری است.