مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۲۸ هزار واحد آسیب‌دیده استان مشمول دریافت تسهیلات حمایتی هستند، گفت: تاکنون ۳هزار و ۶۷۴ واحد کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن عزیزی افزود: ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۵ بانک و موسسه اعتباری استان در ۱۴ رسته اقتصادی به استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در مرحله اول ۲۸ هزار و ۳۴ بنگاه اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمانشاه که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند، مشمول دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اظهارداشت: واحدهای کسب و کار آسیب‌دیده در رسته‌های مختلف اقتصادی با ۵ هزار و ۱۹۲ نفر اشتغال و ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری، ضمن تکمیل فرایند ثبت‌نام در سامانه کارا وارد سیستم بانکی شده و در حال تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات هستند.

عزیزی همچنین گفت: در استان کرمانشاه بیش از۸ هزار کارگر که شغل خود را در اثر شیوع کرونا از دست داده‌اند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که مقرری آنان توسط سازمان برنامه و بودجه به نسبت کارکرد پرداخت می‌شود.