سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف و بررسی پرونده انتشار فیلم تیراندازی با سلاح کلاشنیکف در میناب خبر داد و گفت: در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف به همراه یک عدد خشاب خالی و ۱۸ عدد فشنگ جنگی شناسایی شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، سرگرد احسان بهمنی شنبه ۱۴ تیر به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی‌رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، کلیپی کوتاه با محتوای تیراندازی با سلاح کلاشینکف در استان هرمزگان از طریق صفحه اینستاگرام مشاهده شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های فنی توسط کارآگاهان سایبری، گرداننده صفحه مورد شناسایی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و همکاری پلیس پاوا و حمایت‌های عملیاتی فرمانده انتظامی شهرستان میناب، مأموران به آدرس شناسایی شده مراجعه کردند و ضمن دستگیری متهم، سلاح و فشنگ‌های مربوطه کشف شد.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان بیان داشت: در بازجویی و تحقیقات تکمیلی، متهم اظهار کرد که حدود چند سال پیش به یکی از شهرهای مرزی رفته و این سلاح را به‌عنوان هدیه از دوستم دریافت کرده است.

به گفته بهمنی، متهم هنگامی که به همراه آشنایان خود به خارج از شهر می‌رود به علت کنجکاوی و تفریح اقدام به تیر اندازی کرده که فیلم مربوطه توسط شخص ناشناس در فضای مجازی منتشر شده است.

وی با اشاره به پشیمانی متهم از عمل مجرمانه اش، افزود: در نهایت ضمن ارسال گزارش نهایی، متهم به دادسرا اعزام شد و برای وی قرار قضایی صادر شد.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد: واردات و صادرات هر نوع سلاح، مهمات و مونتاژ و تعمیر ونگهداری آن بدون مجوز مراجع مربوطه و هم‌چنین بی‌توجهی به قانون حمل اسلحه، جرم است و فرد خاطی به مجازات‌های حبس از ۶ ماه تا ۱۵ سال بر حسب نوع سلاح محکوم می‌شود.

بهمنی به کاربران توصیه کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.