رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس گفت: به علت لزوم قطع چرخه انتقال ویروس کرونا و پرهیز از تجمع، باید تنها تعداد اندکی از خانواده‌های درجه‌یک متوفیان در مراسم خاکسپاری حضور یابند و از هر گونه توزیع مواد خوراکی در محیط آرامستان خودداری شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا بهمن نژاد بندری اظهارکرد: همچنین از شهروندان خواستاریم در محیط آرامستان از ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با توجه به افزایش آمار فوتی در بندرعباس و آغاز فصل گرما از خانواده متوفیان خواستار شد: برای حفظ سلامت خود و سرعت بخشی در امر غسل و دفن اموات از ورود به ساختمان غسالخانه و مشارکت در امور واحد خدمات متوفیان خودداری کرده و تنها پس از خاک‌سپاری برای قرائت فاتحه با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس، استان هرمزگان اظهارکرد: در آغاز شروع ویروس کرونا، برای اموات در بیمارستان شهید محمدی تیمم بدل از غسل صورت می‌گرفت اما در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از این بیماری، تمام خدمات متوفیان ازجمله حمل، غسل، کفن‌ودفن توسط واحد امور متوفیان این سازمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر غسل اموات ناشی از بیماری کرونا در ساختمان غسالخانه بهشت‌زهرا (س) بندرعباس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل شرعی در حال انجام است.

بهمن نژاد بندری با اشاره به آغاز شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته گفت: از همان زمان سازمان آرامستان بندرعباس نسبت به آماده‌سازی و تجهیز نیرو و قطعه دفن اموات بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و همچنین نسبت به احداث قطعه بحران اقدام کرد.

وی یادآور شد: در این راستا ۲ هزار قبر برای زمان بحران در بندرعباس پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۲۵۰ قبر حفاری و آماده دفن است.