رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از جذب ۲۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان در مدارس و تبدیل وضعیت بیش از ۲۵ هزار نفر در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان با اشاره به مأموریت‌های متنوع بزرگ‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت در تعالی آموزشی کشور اظهار کرد: برنامه‌های آموزش‌ و پرورش استان گیلان در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه سند تحول بنیادین و همچنین برنامه‌های وزیر آموزش‌ و پرورش در زمان اخذ رأی اعتماد زمینه ‌ساز تحول شگرف در نظام فرهنگی و آموزشی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی آینده ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور جذب می‌شوند و همچنین ۲۵ هزار و ۳۰۰ نفر از همکاران فرهنگی تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی با اشاره به رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سرشماری سال ۹۵ گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت‌گرفته، این رقم به کمتر از یک ‌میلیون بی‌سواد در سال ۹۸ کاهش ‌یافته است.

محمدزاده اظهار کرد: شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور اعلام‌ شده است. حتی استان‌های با وضعیت بهتر نیز می‌توانند ۲ هفته زودتر واحدهای آموزشی را بازگشایی کنند.