معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت یک‌هزار و ۵۰۲ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این استان تحویل شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمود دستغیبی سه‌شنبه ۱۷ تیر افزود: از این میزان زمین برای یک‌هزار و ۱۹۹ واحد مسکونی در شهرهای چغادک، آبپخش، خرموج، دیلم، کنگان، دیر، کاکی، اهرم، بنک و آبدان به بنیاد مسکن تحویل‌شده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در برازجان و دیلم نیز برای ۱۳۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرارگرفته و برای اختصاص ۱۷۳ واحد زمین نیز در شهرهای خورموج، کنگان و دیر به تفاهم رسیده‌ایم.

وی گفت: همچنین شرکت عمران شهر جدید عالی شهر در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۲ هزار و ۸۶۹ واحد را در دستور کار دارد.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر به‌غیراز شهرهای نایب‌اند و عالی شهر سه هزار و ۲۲۹ نفر در مرحله اولیه بررسی واجد شرایط تشخیص شدند و اکنون در مرحله دوم بررسی قرار دارند که ممکن است این آمار ریزش داشته باشد.

دستغیبی بیان کرد: در مرحله اول افراد تائید شده باید ۴۰ میلیون تومان واریز کنند اما قیمت نهایی مسکن‌ با اتمام ساخت و قیمت تمام‌شده تعیین می‌شود که از این میزان ۱۰۰ میلیون تومان وام به فرد تعلق می‌گیرد و باقی‌مانده را در طول زمان ساخت و در چند مرحله پرداخت می‌کند.

ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از آذرماه سال گذشته آغاز شد و با انجام پالایش اولیه، از اواخر سال ۹۸ از افراد تائید شده برای مرحله احراز هویت و تکمیل مدارک دعوت شد و در زمان حاضر مرحله نهایی تائید متقاضیان به‌طور متمرکز در سراسر کشور در حال انجام است.

همچنین افراد فرصت دارند برای اصلاح اطلاعات خود به سایت ثبت‌نام مراجعه کنند.