معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۹۰ درصد فروش نوزاد مادران باردارِ دارای اعتیاد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید به موضوع خرید و فروش نوزادان اشاره کرد و گفت: موضوع خرید و فروش نوزادان جرم است و باید به همه مردم در این رابطه اطلاع‌رسانی شود. ما هم در کنار پلیس فتا اگر موردی را ببینیم، به نهادهای امنیتی اطلاع می‌دهیم و طبق قانونی که وجود دارد، برخورد با افراد خاطی صورت می‌گیرد تا اثر بازدارنده داشته باشد.

وی افزود: نوزادانی که شناسایی می‌شوند، با صدور حکم قاضی تعیین تکلیف خواهند شد. یعنی یا وارد خانواده سببی و نسبی خود می‌شوند یا به بهزیستی می‌آیند و حتی به فرزندخواندگی می‌روند.

مسعودی فرید در خصوص وضعیت رسیدگی به مادران باردار معتاد نیز گفت: قرار بود نوزادان مادران باردار معتاد بعد از زایمان مرخص نشود. مگر اینکه به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شود و سپس تعیین تکلیف شوند. حتی خانواده‌ای که می خواهد کودک را برگرداند، باید پیگیری شود و همکاران گزارش مددکاری تهیه کنند که وقتی نوزاد را دادیم، شرایط همچنان مساعد باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مرکز نگهداری از مادر و کودکی هم ایجاد کرده است که مادران باردار بی خانمان در آن نگهداری می‌شوند تا مارد در سلامت کامل باشد.

این مسئول درباره فروش نوزادان مادران باردار معتاد اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فعال معتقدند که از نظرشان ۹۰ درصد فروش نوزاد مادران باردار دارای اعتیاد کاهش پیدا کرده است.