همشهری امارات: یک سایت اینترنتی فارسی زبان به نام «آکادمی فانتزی‌» با آدرس www.sci-fi.ir برای اولین بار یک رادیوی اینترنتی به نام «ادبیات فانتزی و علمی‌تخیلی» راه اندازی کرده‌است

نام این رادیوی اینترنتی «ZPOD» است و به موسیقی، داستان، شعر و سینمای علمی‌تخیلی می‌پردازند. گردانندگان «آکادمی فانتزی» در معرفی این رادیو اینترنتی نوشته‌اند ZPOD می‌خواهد ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی به زبان فارسی را سوار امواج صوت کند، برای همه‌ عاشقان کتاب‌های علمی‌تخیلی و فانتزی که دیگر وقت کتاب خواندن ندارند، برای کسانی که صدا و موسیقی را به کتاب ترجیح می‌دهند، هواداران تاریکی به گوش! هواداران روشنایی به گوش! ما از قصه‌های پریان برایتان خواهیم گفت!

همچنین این رادیوی اینترنتی تلاش می‌کند تا صدای نویسندگان مطرح علمی‌تخیلی و فانتزی جهان را پخش کند.

«آکادمی فانتزی» توسط جمعی از علاقه‌مندان ادبیات فانتزی اداره می‌شود که بزرگ‌ترین این گروه ۹ نفره، ۲۸ سال سن دارد و جوان‌ترین آنها ۱۹ ساله است؛ اما این گروه جوان فعالیت‌های متنوع جالب توجهی در زمینه ادبیات فانتزی انجام داده‌اند که از جمله آن می‌توان به برگزاری مسابقه داستان‌های علمی‌تخیلی در خانه هنرمندان ایران، دوره‌های آموزشی این گونه ادبی در دانشگاه امیر کبیر و نشست‌های تخصصی ادبی اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین