مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان‌ شرقی گفت: ۹۰ درصد آتش‌سوزی مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران خاموش شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، رحیم مهردادی با بیان این‌که هم اکنون گروه‌های مهار در حال لکه‌گیری آتش‌سوزی هستند، افزود: با تلاش ۸ گروه از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، فرمانداری خداآفرین، سپاه، هنگ مرزی و جوامع بومی و محلی ۹۰ درصد این آتش‌سوزی مهار شد.

وی اظهار کرد: آتش‌سوزی در مراتع بین روستاهای «سوتن» و «کلاله» خداآفرین و در منطقه‌ای صخره‌ای و صعب‌العبور با وجود گونه‌ای از خار که فوراً آتش می‌گیرد روی داد و وضعیت منطقه مهار آتش را با مشکل مواجه کرده بود.

مهردادی ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی بابت اعزام هلیکوپتر آبپاش برای اطفای حریق، با مهار به موقع توسط گروه‌های مستقر در منطقه نیازی به اعزام هلیکوپتر دیده نشد.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان ‌شرقی گفت: گروه‌های مهار آتش تا اعلام اتمام کامل عملیات همچنان در منطقه مستقر هستند و پس از اتمام عملیات، وسعت آتش و میزان خسارت از سوی مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهردادی افزود: علت این حادثه روشن کردن کوپه آتش توسط تعدادی از افراد بود که در منطقه اتراق کرده و هنگام ترک محل آن را خاموش نکرده بودند.