همشهری آنلاین: شرکت نفتی OMV اتریش می‌گوید از افزایش قیمت‌های نفتی سودی نبرده، زیرا میزان مصرف کاهش یافته است.

روزنامه اتریشی کوریر نوشت، عواید OMV در سال گذشته میلادی در مجموع 1.6 میلیارد یورو بوده است. این کنسرسیوم نفتی اتریش سال جاری میلادی را نیز با کارکرد اقتصادی چشمگیری آغاز کرد.

احزاب و کلوپ‌های اتومیبل‌رانی اتریش این شرکت را همواره متهم می‌کنند که با پول مصرف‌کنندگان برای خود برج و بارو می‌سازد.

ولفگانگ روتن‌اشتورفر (Wolfgang Ruttenstorfer)، رییس OMV این انتقاد را رد می‌کند. او در مصاحبه‌ای با بخش خبری ORF از این گلایه کرد که شرکتش از قیمت‌های بالا صدمه می‌بیند.

وی معتقد است: «هر چه هزینه برای رانندگان خودروها افزایش یابد، مصرف کاهش پیدا می‌کند.» این پیامدی ناشی از قیمت‌های نفتی است.

به گفته روتن‌اشتورفر، درآمد OMV در بخش پالایش و پمپ‌بنزین‌ها قطعا بیشتر از پنج سال پیش نیست. «درآمد OMV از میزان تقاضاست.»

رییس OMV اظهار داشت که سال گذشته میزان تقاضای نفت و گاز چهار برابر و به سرعت پنج برابر شده بود.

روتن‌اشتورفر در همین حال اعلام کرد که سرمایه‌گذاری بالا در بخش تقاضا هزینه‌های تولید انعکاس می‌یابد. «باید برای یک دهه آینده به تامین امنیت انرژی اندیشید.»

وی ادامه داد، افزایش قیمت نفت برای OMV هم غیرمنتظره بود، به طوری که این کنسرسیوم سال گذشته تخمین می‌زد در سال 2008 میلادی قیمت هر بشکه نفت (159 لیتری) بین 65 تا 70 دلار باشد.

رییس OMV همچنین تاکید کرد: «در زمانی قابل پیش‌بینی نمی‌توان گفت که قیمت نفت به زیر 100 دلار برسد.»

او با بیان اینکه نمی‌توان قیمت‌های نفتی را به صورت دولتی تنظیم کرد، افزود: «اتریش یک جزیره نیست، بلکه بخشی از بازار اروپایی است.»